همه چیز در مورد اینستاگرام؛ شبکه اجتماعی که یک‌چهارم جمعیت جهان کاربر دارد!

اینستاگرام چیست؟ آیا کسی وجود دارد که با این شبکه اجتماعی بزرگ و پرطرفدار آشنا نباشد؟ شاید سال‌ها پیش، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنها محدود به جوان‌ها و نوجوان‌ها بود اما اینستاگرام همه افراد از سنین مختلف را درگیر خود کرده است. شبکه اجتماعی که می‌توان تنها با ساخت یک حساب کاربری، در آن به فعالیت شخصی و بیزینسی پرداخت. اگر هنوز با این ابزار بسیار مهم آشنا نشده‌اید، تا پایان همراه ما باشد تا همه چیز در مورد اینستاگرام را یاد بگیرید.

تاریخچه اینستاگرام؛ از شروع تا میلیون‌ها کاربر

زمانی که ایده ساخت اینستاگرام به ذهن سازندگان آن رسید، قرار بود که تنها یک نرم‌افزار جانبی در تلفن‌های همراه بوده و نقش یک آلبوم عکس آنلاین را برای افراد بازی کند. با این حال پس از اینکه کوین سیستروم و مایک کریگر به عنوان سازندگان این برنامه در سال ۲۰۱۰ از آن برای کاربران آیفون رونمایی کردند، پتانسیل بالای این اپلیکیشن برای اولین بار مشاهده شد.

در طول دو ماه نخستین که از معرفی آن می‌گذشت، نزدیک به یک میلیون کاربر در سرورهای اینستاگرام عضو شده و اتفاقی فراتر از حد تصور بنیان‌گذاران رخ داد. اگر می‌خواهید همه چیز در مورد اینستاگرام را متوجه شوید، باید بدانید که یکی از تنها امکانات اولیه این نرم‌افزار، فیلترهایی بود که می‌توانستید روی عکس‌ها قرار داده تا کیفیت آن‌ها را بهتر کنید. در حال حاضر شما توانایی تدوین و ویرایش حرفه‌ای عکس و فیلم‌های خود را به صورت لحظه‌ای دارید.

تا دو سال بعد این برنامه توانست در میان رقابت‌های موجود در صنعت شبکه‌های اجتماعی پیروز شده و در لیست پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل دنیا صدرنشین شد. از این رو کمپانی فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ تصمیم به خرید این برند موفق گرفت و در نهایت با رقمی معادل یک میلیارد دلار صاحب آن شد. از آن سال تا کنون دیگر کسی نیست که نداند اینستاگرام چیست؟ تمامی جنبه‌های زندگی انسان مدرن با این شبکه اجتماعی گره خورده است و هم مردم عادی و هم بیزینس‌های مختلف در طول شبانه‌روز از این فضا استفاده می‌کنند.

اینستاگرام چیست؟ پلتفرمی که جهان را به هم متصل می‌کند

اینستاگرام (Instagram) یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در یک دهه اخیر است که به سرعت جای فیسبوک را برای بسیاری از افراد در سراسر دنیا پر کرد. با ساخت یک حساب کاربری می‌توان به دنیایی از تصاویر و ویدیوهای سرگرم‌کننده و آموزشی دسترسی پیدا کرد. کاربران می‌توانند صفحات مختلف را فالو کنند، آن‌ها را لایک کنند یا کامنت بگذارند.

افراد مشهور و سلبریتی‌های بسیاری در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. از شخصیت‌های سیاسی، کمدی و هنری گرفته تا ورزشکاران، خوانندگان و بازیگران زیادی که جز پرطرفدارترین پیج‌های اینستاگرام محسوب می‌شوند. علاوه بر این، در سال‌های اخیر بلاگرهای زیادی نیز در این فضا محبوب شده‌اند. کسانی که با ساخت محتوای کمدی یا نمایش زندگی روزمره خود توانسته‌اند فالورهای زیادی کسب کنند.

علاوه بر کاربری شخصی، بسیاری از کسب‌وکارها برای گسترش فعالیت خود در فضای دیجیتال، افزایش فروش یا برندینگ از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا محتواهای خود را به صورت پست، استوری یا لایو قرار دهند. پست‌ها می‌توانند تصویر یا ویدیوهای کوتاه اما دائمی باشند. این در حالی است که استوری تنها ۲۴ ساعت نمایش داده می‌شود و لایو، محتوای پخش زنده است.

اینستاگرام به چه هدفی ایجاد شد؟

همان‌طور که گفتیم، هدف اولیه خلق اینستاگرام این بوده که افراد بتوانند در محیطی بصری، خاطرات خود را به اشتراک گذاشته و ذهنیت انسان‌ها را از محتوای متنی به سمت تصاویر شخصی و غیرحرفه‌ای بکشاند. از این رو هر فرد با هر سلیقه و توانایی می‌توانست تصویری گرفته و با کمک فیلترهای ابتدایی آن را بهبود بخشد و با دوستان خود به اشتراک گذارد.

در نهایت با بهتر شدن دوربین تلفن‌های همراه، تغییر ذائقه مردم به دیدن ویدئو و وجود فرصت‌های تجاری در این فضا، اینستاگرام دچار تحولات گسترده‌ای شد که بتواند این نیاز را پاسخ دهد. در حال حاضر نه تنها می‌توانید با انتشار تصاویر و فیلم‌های خود یک آلبوم شخصی خلق کنید، بلکه می‌توان با گذاشتن استوری در خصوص روز خود حرف زده و یا با محتوای زنده و لحظه‌ای، با مخاطبین در تماس باشید.

همه چیز در مورد اینستاگرام به هدف اولیه آن بر می‌گردد،‌ یعنی مشارکت افراد با یکدیگر بر اساس محتوای بصری. سیاست‌گذاری‌های این کمپانی نیز در راستای هموارسازی فعالیت کسب‌وکارها در این فضا و نمایش محتواهای مناسب به مخاطب مورد نظر است. شما دیگر می‌توانید مستقیما یک محصول را با تماشای یک پست خریداری کرده و یا به سرعت افرادی با طرز تفکر مشابه خود را در اکسپلور پیدا کنید.

راهنمای کامل بخش‌های اینستاگرام

حالا که متوجه شدیم اینستاگرام چیست؟ باید به سراغ آشنایی با بخش‌های مختلف آن برویم. به صورت کلی اینستاگرام دارای چند بخش مهم است:

  • صفحه اصلی (Home)
  • صفحه جستجو (Explore)
  • صفحه شخصی (Profile)
  • صفحه ریلز (Reels)

نگاهی به صفحه اصلی در اینستاگرام

 مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش اینستاگرام، صفحه یا فیلد اصلی (Home) است. محتوای افرادی که در این فضا دنبال می‌کنید به صورت پست و استوری روی هوم نمایش داده می‌شوند. استوری‌ها در نوار افقی بالای صفحه و پست‌ها به صورت عمودی روی صفحه نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این، گاهی محتواهای پیشنهادی اینستاگرام بر اساس بررسی علایق شما نیز روی هوم به شما پیشنهاد داده می‌شود. به عنوان مثال اگر به محتوای مربوط به حیوانات به خصوص گربه و سگ علاقه داشته باشید، عکس‌ها و ویدیوهای گربه‌ها و سگ‌ها از صفحات دیگر را به شما پیشنهاد می‌دهد.

اگر شما محتوایی را روی اینستاگرام بارگذاری کنید، روی صفحه اصلی خودتان نیز نمایش داده می‌شود. البته به دلیل سرعت بالای بارگذاری محتواها، تقریبا نمی‌توان هیچ محتوایی را دوبار روی فیلد اصلی مشاهده کرد.

نگاهی به صفحه جستجو در اینستاگرام

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های اینستاگرام صفحه جستجو یا اکسپلور است. در این صفحه ویدیوها و تصاویری را می‌بینید که بیش از همه وایرال یا محبوب شده‌اند.

رفته‌رفته، با توجه به محتواهایی که مشاهده می‌کنید و به آن علاقه دارید؛ اینستاگرام اکسپلور شما را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال اگر اهل دیدن ویدیوهای پاییزی باشید، بعد از چند روز تا چند هفته تقریبا همه اکسپلور شما مملو از تصاویر زرد و نارنجی پاییزی می‌شود.

نگاهی به پروفایل در اینستاگرام

پروفایل شما همه آن چیزی را شامل می‌شود که به اشتراک می‌گذارید. از تصویر پروفایل، نام کاربری، توضیحات بیو تا پست‌ها و هایلایت‌هایی که می‌سازید. هایلایت‌ها به مجموعه استوری‌هایی گفته می‌شود که قصد دارید بیشتر از ۲۴ ساعت روی صفحه باقی بمانند.

در پروفایل امکان دسترسی به تنظیمات صفحه و امکان قرار دادن پست و استوری جدید را دارید. هر زمان قصد داشته باشید پستی را از صفحه خود پاک کرده یا تغییری در متن آن ایجاد کنید، باید وارد پروفایل شوید.

نگاهی به صفحه ریلز

برای اینکه بدانیم اینستاگرام چیست؟ باید با مفهوم ریلز (Reels) آشنایی داشته باشیم. ریلزها، ویدیوهای معمولا کوتاه در حدود ۱۵ تا ۶۰ ثانیه هستند. ریلز امکاناتی مانند قرار دادن موزیک افکت‌ها و فیلترها را معرفی می‌کند که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید محتوای جذاب‌تری تولید کنید.

البته ریلزها را علاوه بر قسمت Reels می‌توان در صفحه اصلی نیز مشاهده کرد. به دلیل خلاقانه بودن ویدیوها، بسیاری از کسب‌وکارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از ریلز استفاده می‌کنند.

اینستاگرام؛ ابزاری برای توسعه برند و کسب‌وکار شما

با وجود اینکه هدف اولیه اینستاگرام بسیار محدود و ساده بود، در حال حاضر این کمپانی امکانات بسیار زیادی را داخل این نرم‌افزار قرار داده تا افراد مختلف بتوانند با توجه به نیاز خود از این اپلیکیشن بهترین استفاده را ببرند. در این قسمت سعی داریم تا مهم‌ترین کاربرهای نرم‌افزار اینستاگرام را بررسی کرده تا شاید بهتر بتوان فهمید که اینستاگرام چیست؟ و دقیقا چه قابلیت‌هایی دارد.

  • استفاده شخصی: به منظور ایجاد فضایی خصوصی و دوستانه با افراد نزدیک که تصاویر روزمره و اتفاقات مهم در این برنامه ذخیره می‌شود.
  • ارتباطات شخصی: ارسال پیام و یا محتواهای جالب برای دوستان و خانواده از طریق دایرکت اینستاگرام.
  • برقراری ارتباط: آشنایی با افراد جدید از سراسر دنیا و شانس برقراری تماس با افراد مشهور‌ و مهم.
  • برندسازی شخصی: با اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها و موفقیت‌های خود در زمینه مورد نظر، می‌توانید یک پروفایل حرفه‌ای از خودتان بسازید.
  • آموزش یا یادگیری: اینستاگرام قابلیت اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی تصویری را دارا بوده و می‌توانید هم به عنوان آموزش‌دهنده و هم یک دانشجو از آن استفاده کنید.
  • مارکتینگ و بازاریابی: شما می‌توانید از ابزارهای این برنامه در راستای اهداف فروش و جذب مخاطب خود استفاده کرده و روزانه تبلیغات محصولات خود را در قالب محتوای تصویری به دنبال‌کنندگان خود عرضه کنید.
  • کمپین‌ها: چه در راستای اهداف اجتماعی و چه برای یک کارزار سیاسی می‌توان از قابلیت‌های اینستاگرام بهره برد. هم افراد حقیقی و هم سازمان‌ها می‌توانند به سادگی عقاید خود را نشر داده و در زمینه‌هایی مانند محیط زیست، گردهمایی‌هایی را مدیریت کنند.
  • محتوای هنری و خلاقانه: یکی از مهم‌ترین کاربردهای این شبکه اجتماعی، نشر دستاوردهای هنری یا اجتماعی است. می‌توان در هر زمینه‌ای،مانند نقاشی یا عکاسی، فعال بود و نتایج آن را در این فضا نشر داد تا بیشتر دیده شود.
  • افراد شاخص و تاثیرگذار: افراد مهمی که دیدگاه و نظرهایی مقبول جامعه هدف خود دارند، با انتشار محتواهای خود می‌توانند با دنبال‌ کنندگان خود بیشتر در تماس بوده و یا تعاملی نزدیک‌تر داشته  باشند.

روی روشن و تاریک اینستاگرام؛ بررسی مزایا و معایب

این نرم‌افزار توانسته کاربران میلیونی به خود جذب کند و اکثر آن‌ها را نیز به صورت فعال نگه ‌دارد. قطعا چنین برنامه‌ای مزایای فراوانی دارد که افراد به آن اعتماد کرده و زمان خود را داخل آن سپری می‌کنند. در این بخش می‌خواهیم مزایای اصلی این برنامه را با یکدیگر مرور کنیم اما باید به یاد داشته باشیم که هر اپلیکیشنی معایب خاص خودش را داشته و می‌تواند حتی برای برخی افراد مضر باشد.

مزایای اپلیکیشن اینستاگرام

مزایای اینستاگرام به سه دسته کلی تقسیم شده و در ادامه هر کدام را جداگانه بررسی کرده‌ایم.

۱. جنبه‌های نرم‌افزاری

  • محیط کاربری این برنامه بسیار ساده بوده و هر فرد تازه‌کاری نیز می‌تواند به سرعت شیوه عملکرد آن را یاد بگیرد.
  • محیط بصری بسیار جذاب و تعاملی که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم نگه‌ دارد.
  • امکان پشتیبانی از انواع محتوا مانند تصاویر، ریلزها و ویدئوهای طولانی
  • اتصال نرم‌افزارهای وابسته به آن برای افزایش کارایی
  • معرفی اپلیکیشن‌های مکمل مانند Threads

۲. جنبه‌های شخصی

  • امکان تعامل با جوامع گوناگون در سطح بین‌الملل
  • ایجاد هویت‌های حرفه‌ای با توجه به فعالیت و زمینه شما
  • فضایی برای انتشار توانایی‌ها و هنرها برای بهتر دیده شدن
  • دیدن فعالیت سایر افراد و بهبود سطح خلاقیت شما

۳. جنبه‌های بیزینسی

  • وجود ابزارهای مفید برای کسب‌وکارها
  • امکان تبلیغ هدفمند
  • برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان
  • امکان فروش مستقیم محصولات
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات برای کسب‌وکارها

معایب اپلیکیشن اینستاگرام

نمی‌توان گفت همه چیز در مورد اینستاگرام مثبت بوده و هیچ وجه بدی ندارد. استفاده نادرست از این نرم‌افزار می‌تواند خسارت‌های فکری و زمانی زیادی به شما وارد کند. در زیر چند نمونه از مهم‌ترین معایب استفاده از این برنامه را ذکر کرده‌ایم.

  1. محتواهای داخل فضای اینستاگرام بسیار جذاب و گیرا هستند اما همین موضوع گاهی باعث می‌شود زمان را فراموش کرده و ساعت‌ها در حال مشاهده محتواهای بصری آن باشید.
  2. به دلیل وجود برخی آمارهای عمومی مانند تعداد لایک محتوا یا تعداد دنبال‌کنندگان یک پیج، ممکن است برندها یا اشخاص به دنبال رقابت‌های ناسالم رفته و هدف اصلی خود را فراموش کنند.
  3. گذراندن زمان زمان در این فضای مجازی باعث می‌شود تا فرصت کمتری برای برقراری تعاملات واقعی در محیط اطراف خود داشته باشید.
  4. نگرانی‌هایی در راستای عدم حفظ اطلاعات شخصی کاربران وجود داشته و ادعا می‌شود چنین برنامه‌هایی در حال شنود کاربران خود هستند.
  5. در معرض چنین فضای اجتماعی بودن ممکن است باعث شود جوانان یا کودکان تحت تاثیر هنجارهای نادرست قرار گرفته و انتخاب‌های اشتباهی داشته باشند.
  6. تغییرات مداوم در الگوریتم‌های اینستاگرام باعث شده تا کسب‌وکارها نتوانند به یک روش ثابت شده دست پیدا کنند و از این رو فعالیت حرفه‌ای و موفق در این فضا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آموزش ثبت نام در اینستاگرام

اگر قصد داریم تا همه چیز در مورد اینستاگرام را یاد بگیریم، یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها آموزش ثبت نام در آن است. برای ثبت نام، ابتدا باید نرم‌افزار را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. سپس با باز کردن آن، روی گزینه «Sign Up» کلیک کنید.

  • برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، سه راه پیش روی خود دارید. می‌توانید با شماره تلفن، ایمیل و حساب کاربری فیسبوک، وارد اینستاگرام شوید.
  • بعد از وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن، کد تایید برای شما ارسال می‌شود. این کد را باید در بخش مربوطه وارد کنید.
  • در مرحله بعدی، باید نام کامل و رمز عبور خود را انتخاب کنید. بهتر است رمز عبور قوی باشد تا به راحتی کسی وارد حساب کاربری شما نشود.
  • نام کاربری شما باید یک نام یونیک باشد که در مرحله بعدی آن را انتخاب می‌کنید.
  • بعد از آن، نوبت به تصویر پروفایل، پیدا کردن دوستان و ساخت بیو می‌رسد.

به همین راحتی حساب کاربری شما در اینستاگرام ساخته شد. از الان می‌توانید افراد مختلف را دنبال کرده و محتوای دلخواه را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارید.

آموزش پاک کردن و دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

برای اینکه بدانید اینستاگرام چیست؟ لازم است تا با نحوه پاک کردن و دی اکتیو کردن حساب کاربری نیز آشنا باشید. به صورت کلی، اگر از فعالیت در اینستاگرام خسته شده‌اید یا به دلایل مختلف قصد دارید برای مدتی از آن فاصله بگیرید، دی اکتیو کردن گزینه مناسبی است. اگر گزینه پاک کردن را انتخاب کنید، حساب کاربری شما هرگز بازگردانی نمی‌شود.

اگر اکانت خود را دی اکتیو کنید، می‌توانید مجددا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور آن را فعال کنید. برای هریک از این دو این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه پروفایل، بالا سمت راست روی منوی همبرگری کلیک کنید؛
  • روی گزینه Settings and Privacy کلیک کرده تا باز شود؛
  • در مرحله بعدی وارد Accounts Center و سپس Personal Details شوید؛
  • روی گزینه Account Ownership and Control بزنید؛
  • با انتخاب حساب کاربری مورد نظر خود، انتخاب می‌کنید که قصد دارید حساب را دی اکتیو کنید یا آن را به طور کامل پاک کنید؛
  • در مرحله بعد به سوالاتی که پرسیده می‌شود پاسخ دهید و در نهایت می‌توانید حساب کاربری خود را در صورت نیاز دی اکتیو یا پاک کنید.

چگونه امنیت حساب کاربری اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

شاید در نگاه اول اهمیت حفظ امنیت حساب کاربری اینستاگرام به چشم شما نیاید اما یکی از مهم‌ترین اصول فعالیت در این فضا است. در صورتی که امنیت صفحه خود را حفظ نکنید، به راحتی کنترل آن به دست افراد دیگری می‌افتد.

برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام لازم است تا هریک از موارد زیر را رعایت کنید:

  • فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای
  • انتخاب رمز عبور قوی
  • نظارت روی Login Activiti
  • ایمن کردن ایمیل متصل به اکانت
  • فعال کردن اعلان‌های امنیتی

۱. فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای

با فعال کردن تایید دو مرحله‌ای (Two Factor Authentication) اگر کسی رمز عبور شما را نیز داشته باشد، نمی‌تواند وارد حساب کاربری شود. به این دلیل که نیاز به یک کد امنیتی اضافه نیز برای این کار دارد.

برای فعال‌سازی لازم وارد بخش تنظیمات شوید و سپس گزینه Two Factor Authentication را فعال کنید. با انتخاب ارسال پیامک یا استفاده از اپلیکیشن‌های احراز هویت می‌توانید کد امنیتی را دریافت کنید.

۲. انتخاب رمز عبور قوی

به صورت کلی انتخاب رمز عبور قوی برای هر حساب کاربری و شماره کارتی الزامی است. رمز عبور قوی به رمزی گفته می‌شود که در آن اثری از ترتیب‌های ساده عددی و ترکیب نام و سال تولد وجود نداشته باشد.

۳. نظارت روی Login Activity

به طور مداوم لازم است تا وارد تنظیمات امنیتی شوید و دستگاه‌های الکترونیکی که به حساب کاربری شما متصل هستند را بررسی کنید. در صورت مشاهده دستگاه ناشناس به سرعت آن را حذف کنید.

۴. ایمن کردن ایمیل متصل به اکانت

ایمیلی که برای حساب کاربری خود انتخاب می‌کنید باید ایمن باشد. این بدان معنا است که تایید دو مرحله‌ای را برای ایمیل فعال کرده، رمز عبور قوی انتخاب کنید و اجازه دسترسی کسی به حساب کاربری را ندهید.

۵. فعال کردن اعلان‌های امنیتی

اینستاگرام گزینه‌ای دارد به نام فعال کردن اعلان‌های امنیتی که به شما هرگونه فعالیت مشکوک در حساب کاربری را گزارش می‌دهد. اگر کسی قصد داشته باشد تا وارد اکانت شما شود، یک پیام یا ایمیل دریافت می‌کنید.

از نکات مهم دیگری که باید درباره اینستاگرام بدانید، نحوه بروزرسانی آن است: آموزش بروزرسانی اینستاگرام؛ چرا ضروری و مهم است؟!

سخن پایانی؛ اینستاگرام چه آینده‌ای دارد؟

در این مقاله به همه چیز در مورد اینستاگرام، این شبکه اجتماعی محبوب پرداختیم. علاوه بر این، نحوه ساخت حساب کاربری در آن، دی اکتیو کردن و پاک کردن و راه‌های افزایش امنیت آن پرداختیم. اینستاگرام، فضایی تعاملی و پویا بوده که اگر آشنایی کمی با آن داشته باشید، در گذر زمان با ابزارهای آن به خوبی آشنا می‌شوید. به همین دلیل گزینه خوبی برای فعالیت شخصی و بیزینسی است. نکته مهمی که وجود دارد این است که هرگز امنیت خود را دست‌کم نگیرید و اطلاعات شخصی را با افراد ناشناس در میان نگذارید.

پرسش های متداول در مورد اینستاگرام

آیا می‌توان در اینستاگرام زمان انتشار پست‌ها را برنامه‌ریزی کرد؟

به صورت مستقیم نمی‌توانید زمان انتشار پست‌ها را در اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید اما با استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی مانند Facebook Creator Studio چنین گزینه‌ای امکان‌پذیر است.

چرا بعضی از پست‌ها برای همه نمایش داده نمی‌شود؟

اینستاگرام برای نمایش پست‌ها به افراد، به تعامل کاربران اولیه بسیار توجه می‌کند. این بدان معنا است که اگر اولین افرادی که پست را تماشا کرده‌اند، با آن ارتباط برقرار کنند پست را به افراد بیشتری نمایش خواهد داد. همچنین زمان انتشار و نوع پست (ویدیو یا عکس) بودن نیز در میزان انتشار تاثیر زیادی دارد.

چگونه می‌توان کامنت‌های مختلف را کنترل کرد؟

برای کنترل کردن کامنت‌ها باید در تنظیمات وارد بخش Comment Control شوید. در این قسمت با مشخص کردن کلمات ممنوعه یا افرادی که می‌توانند برای شما کامنت بگذارند، آن را کنترل کنید.

به اشتراک بگذارید
سپیده طلوعی
سپیده طلوعی

فارغ التحصیل مهندسی شیمی هستم اما علاقه‌ام را بین کلمات و خطوط پیدا کردم. نوشتن، یکی از سرگرمی‌های محبوبم از دوران کودکی بوده که در بزرگسالی تبدیل به شغل و حرفه‌ام شد. نوشتن از هرچیزی، باعث قدرتمند شدن تفکر نقاد و نگاه تحلیلی به مسائل می‌شود. نوشتن نه تنها راهی برای آرامش ذهن که مسیری برای توسعه خلاقیت و یادگیری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *