نمی‌دونی چرا آنلاین شاپت رشد نمی‌کنه؟! با این ۹ راهکار ریچش رو بالا ببر

هر روز پست و استوری می‌گذارید اما هنوز نمی‌دانید که چرا آنلاین شاپ شما رشد نمی‌کند؟ احتمالا هنوز تقویم محتوایی ندارید، از هشتگ‌ها درست استفاده نمی‌کنید و محتوای ارزشمندی برای مخاطب نمی‌سازید. البته این همه دلایلی نیست که جلوی رشد آنلاین شاپ شما را گرفته است. در این مقاله به سراغ ۹ راهکار کلیدی برای رشد انفجاری ریچ پیج اینستاگرام می‌رویم.

Reach چیست و چرا برای رشد صفحه اهمیت دارد؟

قبل از اینکه به سراغ روش‌های افزایش ریچ برویم، باید نگاهی مختصر به دلایل اهمیت این عامل بیندازیم. چرا لازم است تا همزمان با Impression ، حتما ریچ شما هم افزایش پیدا کند؟

ایمپرشن به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که یک محتوا یا پروفایل دیده می‌شود اما لزوما شامل اکانت‌های منحصربه‌فرد نمی‌شود. به این معنی که ممکن است تعدادی از کاربران بارها و بارها محتوا و پروفایل شما را بازدید کرده باشند. پس باید علاوه بر ایمپرشن، روی افزایش Reach‌ هم تمرکز کنید.

  • افزایش آگاهی برند: اگر یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام دارید، بخشی از فروش شما از کاربران و مشتریان قدیمی است. در عین حال باید بتوانید افراد جدیدی را هم با محصولات و خدمات خود آشنا کنید.
  • تعامل بیشتر: هرچه تعدادی فالورهای شما افزایش پیدا کند، تعامل بیشتری هم خواهید داشت. پس دسترسی گسترده‌تر به افراد، فرصت‌های بیشتری برای ساخت یک گروه وفادار را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • به‌روزرسانی استراتژی محتوا: با آنالیز دیتاهای به دست آمده از اینستاگرام به عنوان مثال ریچ، می‌توانید استراتژی‌های محتوایی جدیدی را طراحی کنید. محتواهایی تولید کنید که مخاطبان بیشتر می‌پسندند و ری‌اکشن نشان می‌دهند.

روش‌های افزایش ریچ (Reach) در اینستاگرام

در این بخش روش‌های عملی برای افزایش ریچ پیج اینستاگرام را آورده‌ایم که با استمرار و نظم در اجرای آن‌ها، می‌توانید تضمینی به نرخ ریچ قابل توجهی دست پیدا کنید.

۱. از هشتگ‌ها درست استفاده کنید

محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام در 2023
محبوب‌ترین هشتگ‌های اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

از هشتگ‌های متناسب با پست و کسب‌وکار خود استفاده کنید. هم باید از هشتگ‌های عمومی استفاده کنید و هم هشتگ‌هایی که به صورت اختصاصی محصول یا خدمات شما را معرفی می‌کنند. به عنوان مثال اگر کتاب می‌فروشید، می‌توانید این هشتگ‌ها را استفاده کنید:

  • Book
  • BookWorm
  • Books
  • BookStore
  • BookLover
  • ReadingBook
  • Reading

معادل فارسی این هشتگ‌ها، به علاوه‌ی اسم کتاب، نویسنده، مترجم، ژانر و شخصیت اصلی هم به عنوان هشتگ استفاده کنید.

۲. تقویم محتوایی داشته باشید

برای بیشتر شدن Reach بهتر است هفته‌ای ۴ تا ۵ پست و ریلز داشته باشید. مشخص کردن روزها و ساعت‌های مناسب برای پست گذاشتن هم شانس دیده شدن و تعامل شما را افزایش می‌دهد. از قبل باید محتواهای یک تا دو هفته را آماده کرده باشید تا در زمان مشخص، برنامه اجرا شود. به این کار تدوین تقویم محتوایی می‌گوینند که جزئی از مراحل بازاریابی محتوا است.

برای پیدا کردن زمان مناسب پست گذاشتن، به تعامل‌های پیج خود توجه کنید. اگر مخاطب شما زنان خانه‌دار هستند، در طول روز بازخورد بیشتری می‌گیرید؛ اما اگر مخاطبان شما از افراد شاغل هستند، بعد از ساعت اداری فعالیت کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام؛ ساعت‌های طلایی فروش برای کسب‌وکارهای ایرانی

۳. محتوای ارزشمند تولید کنید

منظور از محتوای ارزشمند، محتواهای فلسفی و علمی نیست، بلکه محتواهایی باید تهیه کنید که در حوزه کاری شما، برای مخاطب مناسب باشند؛ به عبارتی برای کاربران ارزش ایجاد کنند. به عنوان مثال یک آنلاین شاپ فروش لباس‌های مجلسی زنانه می‌تواند پست‌های الهام‌بخش از نحوه ست کردن لباس‌ها، تاریخچه استفاده از یک رنگ یا مدل، آدم‌های معروفی که لباس در آن سبک پوشیده‌اند و داستان‌سرایی‌های جذاب بسازد.

۴. محتواهای کاربران را به اشتراک بگذارید

یک روش دیگر برای افزایش Reach، این است که محتواهایی که کاربران با محصولات یا خدمات شما تولید می‌کنند را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال اگر یک آنلاین شاپ فروش کتاب و لوازم تحریر هستید، از مخاطبان بخواهید تا با محصولات شما عکس‌های خلاقانه بگیرند. می‌توانید برای تشویق آن‌ها، جایزه یا کدتخفیف هم در نظر بگیرید. حالا این محتواها را در بازه‌های زمانی مختلف با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

۵. عکس و ویدیو به اشتراک بگذارید

استراتژی پست گذاشتن شما باید ترکیبی از تصویر ثابت و ویدیو باشد تا ریچ افزایش پیدا کند. اگر همیشه ریلز کوتاه تولید کنید، مشتری با جزئیات محصولات آشنا نمی‌شود. از طرفی قرار دادن عکس ثابت هم کسل‌کننده است. پس برای عملکرد بهتر، هر دو را ترکیب کنید.

چطور می‌توان ریلزی درست کرد که ویرال شود؟‌ در مطلب «راز الگوریتم اینستاگرام برای ترکوندن ریلزها» درباره تولید محتوای ارزشمند ویدئویی صحبت کرده‌ایم.

۶. با برندهای دیگر همکاری کنید

پست اینستاگرام یک کوهنورد با هشتگ و کامنت‌ها
نمونه‌ای از همکاری یک ورزشکار و یک برند ورزشی

با برندها و میکرواینفلوئنسرها برای بیشتر دیده شدن محتوا و آنلاین شاپ خود همکاری کنید. البته بهتر است به سراغ افرادی بروید که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند زیرا بازخورد بهتری می‌گیرید. به عنوان مثال اگر لوازم آرایشی به فروش می‌رسانید، بهتر است با بیوتی بلاگرها همکاری کنید.

علاوه بر این می‌توانید از دیگر کانال‌های ارتباطی به اینستاگرام دسترسی دهید. در کانال تلگرام خود به پیج اینستاگرام، از پیج به وبسایت و توئیتر متصل شوید. دادن لینک‌های مناسب، شانس دیده شدن را بیشتر می‌کند. اگر نیاز به وبسایت دارید، تیم پشتیبانی میکسین شما را راهنمایی می‌کند.

سایت ساز میکسین
ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای تنها با چند کلیک ساده، میکسین کنار شماست!
افتتاح فروشگاه آنلاین

۷. تعامل واقعی و سریع داشته باشید

به محض اینکه مخاطبان زیر پست‌ها کامنت می‌گذارند یا در پاسخ به استوری‌ها، دایرکت می‌زنند به آن‌ها پاسخ دهید. سرعت بالا و داشتن تعامل حقیقی کاربران وفادارتری برای شما می‌سازد. هرچه کاربران فعلی، ارتباط بیشتری با شما داشته باشند، محتوا به افراد بیشتری نمایش داده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: دایرکت و کامنت؛ دروازه‌ای به دنیای مشتریانی که هیچ‌کس سراغشان نمی‌رود!

۸. برای مخاطبان مسابقه برگزار کنید

برگزار کردن مسابقات جذاب برای مخاطبان، Reach شما را افزایش می‌دهد. البته منظور از مسابقه، تگ کردن ۱۰ نفر در کامنت‌ها یا شرکت در رویدادهای بلاگرهای زرد نیست؛ بلکه طراحی مسابقاتی است که متناسب با ذائقه مخاطبان پیج شما بوده و در عین حال کاربران جدیدی را به صفحه اضافه می‌کند.

۹. از استیکرهای تعاملی استفاده کنید

استیکرهای تعاملی اینستاگرام
دعوت به اقدام و تعامل مخاطب‌ها از طریق استیکرهای تعاملی اینستاگرام امکان‌پذیر است.

الگوریتم اینستاگرام به شکلی طراحی شده که هرچه تعامل بیشتر باشد، پاداش بیشتری هم به شما می‌دهد. به این معنا که از استیکرهای تعاملی روی استوری‌ها و ریلزها برای تشویق کاربران به تعامل استفاده کنید. هرچه افراد بیشتر با شما تعامل داشته باشند، محتوا به کاربران بیشتری نمایش داده می‌شود.

کلام پایانی

راه‌اندازی آنلاین شاپ کار سختی نیست؛ اما پیشرفت و نگهداری از آن، دشوار و نیازمند برنامه‌ریزی است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید وضعیت آنلاین شاپ خود را بهبود ببخشید، بالا بردن Reach است؛ اما چگونه می‌توان ریچ را افزایش داد؟ با راهکارهایی که در این مقاله اشاره کردیم، می‌توانید محتوای خود را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارید.

راهکارهانکات
هشتگباید متناسب با محتوا انتخاب شوند
تقویم محتواییاز قبل بدانید چه محتوایی را چه زمانی باید قرار دهید
محتوای ارزشمندمحتوا باید به مخاطب ارزش اضافه کند
محتوای کاربرانعکس کاربران با محصولاتتان را به اشتراک بگذارید
عکس و ویدیومحتواها بهتر است ترکیبی از انواع آن باشند
همکاری با برندهابا برندها و اینفلوئنسرها همکاری کنید
تعامل واقعیپاسخ واقعی به دایرکت و کامنت‌ها بدهید
برگزاری مسابقهمسابقه و کارهای هیجان‌انگیز اجرا کنید
استیکرهای تعاملیمخاطب روی استیکرهای تعاملی کلیک می‌کند
جدول روش‌های افزایش ریچ اینستاگرام

پرسش های متداول در مورد رازهای افزایش Reach

آیا با بهبود ریچ، فروش ما هم افزایش پیدا می‌کند؟

Reach یک ابزار برای نشان دادن افراد منحصربه‌فردی است که از محتواهای شما دیدن می‌کنند. با افزایش این عدد می‌توانید فروش خود را هم افزایش دهید.

بالا رفتن عدد Impression مهم‌تر است یا Reach؟

بهتر بودن ایمپرشن یا ریچ بستگی به استراتژی شما دارد. اگر به دنبال رشد صفحه خود هستید، باید روی ریچ بیشتر سرمایه‌گذاری کنید. اگر تعامل بیشتر با صفحه را می‌خواهید بهتر است روی ایمپرشن تمرکز کنید.

هفته‌ای چه تعداد محتوا ریچ را افزایش می‌دهد؟

بستگی به پرسونای مخاطب دارد اما بهتر است حداقل 5 روز در هفته محتوا تولید کنید.

🔗 منابع: sproutsocial | rivaliq

به اشتراک بگذارید
سپیده طلوعی
سپیده طلوعی

فارغ التحصیل مهندسی شیمی هستم اما علاقه‌ام را بین کلمات و خطوط پیدا کردم. نوشتن، یکی از سرگرمی‌های محبوبم از دوران کودکی بوده که در بزرگسالی تبدیل به شغل و حرفه‌ام شد. نوشتن از هرچیزی، باعث قدرتمند شدن تفکر نقاد و نگاه تحلیلی به مسائل می‌شود. نوشتن نه تنها راهی برای آرامش ذهن که مسیری برای توسعه خلاقیت و یادگیری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *