درس هایی که آنلاین شاپ ها باید از امیرحسین قیاسی یاد بگیرند!

این روزها یکی از محبوب‌ترین افراد فضای وب فارسی، امیرحسین قیاسی است. کسی که با شوخی‌های متفاوت و لحن صحبت خاص خود به یک ترند تبدیل شده است. ساختن یک ارتباط واقعی با مخاطب، جسارت در بیان تفکرات و دوری از شوخی‌های جنسیتی از مهم‌ترین درس‌هایی است که آنلاین شاپ‌ها می‌توانند از امسیرحسین قیاسی یاد بگیرند. تا پایان این مقاله از همراه ما باشید تا با تکنیک‌های دیگری برای موفقیت در فضای آنلاین آشنا شوید.

۱. با مخاطبانت صادقانه حرف بزن

امیرحسین قیاسی بدون تعارف و صادقانه با مخاطبان خود صحبت می‌کند. برای ایجاد حس صداقت، هر کسب‌وکار و آنلاین شاپ در فضای سوشال مدیا باید در مورد خدمات، محصولات، نحوه ارسال، قیمت و شرایط بازگشت به روشنی صحبت کند. روراست بودن با مخاطب این باور را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند که شما نقابی بر چهره ندارید و همین باعث افزایش اعتماد کاربران می‌شود.

مخاطب شما هوشمند بوده و متوجه تصویر واقعی می‌شود که به اشتراک می‌گذارید؛ پس از بازگویی نقص‌ها و اشتباهات خود نترسید.

۲. یه رابطه واقعی و بدون واسطه بساز

با نقش بازی کردن نمی‌توانید رابطه عمیق و دوطرفه‌ای با مخاطب خود بسازید. رمز موفقیت امیرحسین قیاسی در این است که با مخاطب خود شبیه به دوستان و افراد آشنا برخورد می‌کند. در صحبت کردن گاهی اشتباه می‌کند، می‌خندد، جدی می‌شود و مخاطب یک رابطه خاص و منحصربه‌فرد را احساس می‌کند. چهره هر آنلاین شاپی هم باید بتواند چنین رابطه واقعی و بدون واسطه‌ای را با مخاطب خود بسازد.

۳. طنز فاخر و سرگرم‌کننده تولید کن

یکی از بارز‌ترین جنبه‌های محبوبیت قیاسی که آنلاین شاپ‌ها و حتی بلاگرها هم باید به آن توجه کنند، موضوع طنز و شوخی است. در حال حاضر، اینستاگرام پر شده از مردهایی که با پوشیدن لباس زنانه ویدیوهای طنز تولید می‌کنند. این رفتار نه تنها خنده‌دار نیست که در گروه لوده‌بازی قرار می‌گیرد.

امیرحسین قیاسی با پیراهن راه راه

جنبه متفاوت قیاسی استفاده از کلیشه برعکس است. به عنوان مثال «مرد مگه روتین پوستی داره؟ روتین پوستی مرد، جای چک خانومشه». به این دلیل که در جامعه‌ ما مرد ستیزی به صورت علنی وجود ندارد، پس شوخی با مردان و کلیشه برعکس باعث ناراحتی کسی نمی‌شود. از طرفی مورد پسند گروه زنان جامعه که سال‌ها مورد تمسخر واقع شده‌اند، قرار می‌گیرد.

آنلاین شاپ‌ها هم باید متناسب با پرسونای مخاطب خود، با آن‌ها شوخی کنند. محتوای طنز همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد به خصوص اگر همراه با خود پیام آموزشی هم داشته باشد.

۴. تعامل دو طرفه با مخاطب داشته باش

با نگاه به نحوه فعالیت امیرحسین قیاسی متوجه یه تفاوت کلیدی او با بسیاری از مجریان می‌شویم. شما به هیچ عنوان یک مونولوگ مشاهده نمی‌کنید، بلکه یک ارتباط تعاملی با مخاطب را به جریان می‌اندازد. یک آنلاین شاپ باید با مخاطب خود گفتگو کند نه اینکه فقط از آن‌ها به عنوان خریدارانی یاد کند که قرار است پول پرداخت کنند. صحبت کردن با مخاطب، باکس‌های نظرسنجی و سوال و پاسخ دادن مستقیم چنین ارتباطی را می‌سازد.

راز فروش آنلاین‌شاپ‌های موفق اینستاگرامی چیست؟‌ در این مقاله بیشتر بخوانید.

۵. انتقادها را بپذیر و پاسخگو باش

یکی از بزرگ‌ترین ایرادات شخصیت‌های شناخته‌شده و مشهور در ایران، نداشتن جنبه انتقاد است. انتقاد کاملا با توهین متفاوت بوده و شامل بیان اشتباهات می‌شود. در عوض بیشتر سلبریتی‌ها در برخورد با این انتقادات جبهه گرفته و انکار می‌کنند. این در حالی است که امیرحسین قیاسی انتقاد‌ها را بررسی کرده، آن‌ها را با طنز یا به صورت هوشمندانه پاسخ می‌دهد.

امیرحسین قیاسی در حال صحبت

به عنوان یک آنلاین شاپ از کامنت‌های منفی نترسید؛ زیرا دروازه‌ای به آن چیزی است که در ذهن مخاطب می‌گذرد. با بررسی و ‌آنالیز آن‌ها می‌توانید یک رویکرد عمیق و صحیح برای پاسخگویی بسازید.

با کامنت‌های منفی باید چگونه برخورد کنید؟ در مقاله «مدیریت کامنت‌های منفی» با این موضوع بیشتر آشنا می‌شوید.

۶. متفاوت باش و از این نترس

کپی کردن و شبیه به دیگران بودن، ساده‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید اما چیزی که شما را از دیگران متمایز می‌کند؛ متفاوت بودن از بقیه است. قیاسی برای متفاوت بودن ریسک می‌کند و می‌بینیم که این ریسک به موفقیت منجر شده است. از شوخی‌های غیرکلیشه‌ای تا نحوه پرسیدن سوال‌ها می‌توانیم تفاوت او را با دیگر مجریان ببینیم.

در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، به عنوان یک آنلاین شاپ باید از کپی‌کاری فاصله بگیرید. هویت خاص خود را بسازید و متمایز بودن را در همه جنبه‌ها از لوگو و بسته بندی تا تولید محتوا رعایت کنید.

۷. حضور مستمر داشته باش

داشتن حضور مستمر در فضای آنلاین به بهتر دیده شدن شما کمک می‌کند. آنلاین شاپ‌ها نباید مقطعی کار کنند، بلکه یک حضور مداوم و مستمر باعث ایجاد رابطه احساسی بین بیزینس و مخاطب می‌شود. پس در شروع کار و حتی یک سال اول حضور مداوم داشته باشید. بعد از آن می‌توانید حضور خود را به صورت دوره‌ای تدوین کنید که هر روز نیاز به پست و استوری نباشد.

کلام پایانی؛ از امیرحسین قیاسی برای موفقیت یاد بگیر

در دنیای شلوغ و دریای قرمزی که آنلاین شاپ‌ها در سوشال مدیا باید رقابت کنند، باید هویت مستقل و خاص خود را بسازید. شبیه بودن به دیگران نمی‌تواند رمز موفقیت شما باشد. پس هر محصولی که به فروش می‌رسانید با متفاوت بودن، گروه مخاطبان خاص خود را بسازید.

پرسش های متداول در مورد موفقیت آنلاین شاپ‌ها با رویکرد امیرحسین قیاسی

چطور می‌توان با مشتری ارتباط انسانی‌تری برقرار کرد؟

با داشتن لحن صمیمی در پیام‌ها و پاسخ دادن به دایرکت‌ها، سرعت بالا، داشتن لحن خاص یک رابطه انسانی و واقعی با مخاطب می‌توانید بسازید.

چگونه باید با انتقادات و نظرات منفی برخورد کنیم؟

پاک کردن انتقادات و کامنت‌های منفی نه تنها راه حل نیست که باعث خراب شدن وجهه شما می‌شود. به جای آن مشکل را بررسی کرده و انتقادات را پاسخگو باشید.

آیا متفاوت بودن باعث محدود شدن مخاطب نمی‌شود؟

متفاوت بودن برای شما گروه مخاطبان خاص می‌سازد حتی اگر مخاطب عام طرفدار شما نباشد، اما طرفداران پروپاقرصی خواهید داشت.

به اشتراک بگذارید
سپیده طلوعی
سپیده طلوعی

فارغ التحصیل مهندسی شیمی هستم اما علاقه‌ام را بین کلمات و خطوط پیدا کردم. نوشتن، یکی از سرگرمی‌های محبوبم از دوران کودکی بوده که در بزرگسالی تبدیل به شغل و حرفه‌ام شد. نوشتن از هرچیزی، باعث قدرتمند شدن تفکر نقاد و نگاه تحلیلی به مسائل می‌شود. نوشتن نه تنها راهی برای آرامش ذهن که مسیری برای توسعه خلاقیت و یادگیری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *