از ایده تا ویترین دیجیتال؛ راه اندازی فروشگاه اینترنتی ساعت

صفحه اصلی سایت فروش ساعت

آیا هنوز تصور می‌کنید که برای فروش ساعت باید یک مغازه بزرگ در مرکز شهر داشته باشید؟ در حالی که دنیای امروز بیشتر از همیشه به سرعت خرید و فروش آنلاین رفته است باید این سوال را بپرسید که چگونه یک فروشگاه اینترنتی ساعت راه اندازی کنیم؟ چطور می‌توانیم در یک فضای پر از رقابت، به یک فروشگاه بزرگ تبدیل شویم؟

در این مقاله از بلاگ میکسین ما به سراغ موضوع راه اندازی فروشگاه آنلاین ساعت می‌رویم و گام‌ به گام داشتن یک آنلاین شاپ با محوریت ساعت را بررسی می‌کنیم.

فروشگاه آنلاین ساعت، انتخاب یا ضرورت؟

قبل از اینکه به سراغ این سوال برویم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی ساعت راه اندازی کنیم؟ باید به این مساله مهم بپردازیم که چرا فروش ساعت به صورت اینترنتی مناسب است. اصلا داشتن چنین بیزینسی می‌تواند سودآوری داشته باشد؟

جالب است بدانید که فروش آنلاین ساعت زیورآلات در سال ۲۰۱۷ در آمریکا به ۸ میلیارد دلار رسید. این در حالی بوده که نسبت به سال ۲۰۱۲ این آمار ۱۲.۳ درصد رشد داشته است. الان با گذشت چند سال از این آمار، میزان فروش ساعت‌ به صورت آنلاین افزایش بیشتری هم داشته است. باید ببینیم چرا فروش چنین محصولی به صورت آنلاین تا این اندازه مورد استقبال قرار می‌گیرد؟

  • تنوع بالا: ساعت‌ها جز محصولاتی هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. از ساعت هوشمند گرفته تا ساعت‌های بند چرمی، بند پارچه‌ای، بند فلزی و با نقش و طرح‌های متنوع که هرکدام مشتری خاص خود را دارند.
  • ارسال راحت: ارسال ساعت هر تعدادی هم باشد، در مقایسه با بسیاری از کالاهای دیگر راحت است. بسته بندی کوچکی داشته و هم قابلیت ارسال با پیک و هم با پست را دارد.
  • امکان انتخاب و خرید بدون سایزبندی: ساعت مانند لباس سایزبندی ندارد و به همین دلیل فرآیند انتخاب و خرید آن ساده است. از طرفی شما نیازی ندارید هر محصول را در سایزبندی موجود کنید.
  • انعطاف‌پذیری: فروش ساعت انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد و می‌توانید فروش آن را از خانه خود هم شروع کنید. عکاسی و تولید محتوا از آن هم پیچیده نیست.
  • حاشیه سود زیاد: حاشیه سود فروش ساعت به خصوص ساعت‌هایی که در رده بندی لوکس نیستند بسیار زیاد است.
  • فضای خلاقیت بالا: برای معرفی و راه اندازی فروشگاه آنلاین ساعت خود راه‌های خلاقانه‌ای برای بروز دارید.

بدون استراتژی و بیزینس پلن، فروشگاه آنلاین ساعت به کجا می‌رسد؟

هنگامی که تصمیم نهایی خود را برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین در زمینه ساعت گرفتید، وقت آن است که استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید. قرار است با چه رویکری این بیزینس را راه‌اندازی کرده و بیزینس پلن آن را نگارش کنید.

در زمینه استراتژی شروع باید ابتدا بودجه و سپس تارگت مارکت را معین کنید.

  • مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • می‌خواهید به چه هدفی برسید؟
  • سودآوری باید در چه مدتی 2 برابر شود؟
  • فروش را از کدام فضا شروع می‌کنید؟

این‌ها مواردی هستند که باید به آن‌ها از ابتدا پاسخ دهید. با پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید بیزینس پلن را به طور کامل بنویسید. اگر مهارت و دانش کافی ندارید بهتر است اول از همه به سراغ آموزش فروش اینترنتی ساعت بروید و سطح اطلاعات خود را در آن افزایش دهید.

یک فروشنده ساعتی لوکس را در دست گرفته است

تامین محصولات؛ مهم‌ترین قدم پشت صحنه

حالا که مقصد و مسیر مشخص شدند، باید به دنبال تامین محصولات باشید. بهتر است از تامین‌ کنندگان مختلف ساعت‌ها را خریداری کنید که هم تنوع بالاتری داشته باشید و هم ثبات بیشتری در فروش تجربه کنید. به این معنا که اگر اتفاقی برای یکی از تامین کنندگان رخ داد، هنوز منابع دیگری برای فروش دارید.

یکی از نکات مهم این است که تامین کنندگانی را پیدا کنید که محصولات را با قیمت‌ مناسب‌تری به شما می‌فروشند. پس به هیچ عنوان کالاهای خود را از مغازه‌دار نخرید، زیرا حاشیه سود شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. اگر هم قصد دارید تا بدون سرمایه شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم تعداد کالاهای اولیه را کمتر تهیه کرده و با سود آن‌ها برای دفعات بعدی محصول بیشتری خریداری کنید.

بازاریابی و تولید محتوا؛ موتور متحرک رشد فروشگاه آنلاین

گفتیم که راه اندازی فروشگاه آنلاین ساعت این امکان را برای شما فراهم می‌کند که خلاقانه رفتار کنید. شما برای معرفی و تولید محتوا در زمینه ساعت، راه‌ها و ایده‌های بی‌شماری خواهید داشت. هم عکاسی این محصول در مقایسه با محصولات بزرگ‌تر یا حتی پوشاک راحت‌تر بوده و هم دست شما برای کارهای خلاقانه بازتر است.

برای بازاریابی و تولید محتوا جلسات ایده‌پردازی برگزار کنید و با دوستان و افراد علاقه‌مند به این حوزه مشورت کنید. برای اینکه دید بازتری داشته باشید، سایت‌ها و پیج‌های رقیب و خارجی را هم بررسی کنید. البته قرار نیست هیچ ایده‌ای را کپی کنید اما می‌توانید از بسیاری از آن‌ها الهام گرفته و متناسب با فضای کسب‌وکار خود اجرا کنید.

برای طراحی یک نقشه هوشمندانه باید با پلن دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید. پس مطلب لینک‌شده را از دست ندهید.

سایت یا اینستاگرام؛ بهترین پلتفرم فروش ساعت کدام است؟

در این مرحله باید فضایی که قرار است محصول به فروش برسد را انتخاب کنید. آیا باید کل سرمایه‌گذاری خود را روی اینستاگرام قرار دهید یا می‌توانید به آن به عنوان یک فضای جانبی نگاه کنید؟ فروش ساعت در سایت گزینه بهتری است؟

برای شروع بهتر است یک صفحه اینستاگرام داشته باشید اما همه تمرکز فروش شما نباید روی آن باشد. به این دلیل که اینستاگرام مخاطبان زیادی برای شما به همراه دارد اما پلتفرم مناسبی برای فروش نیست.

اهمیت داشتن سایت در این است که سرعت رشد و فروش را به شدت افزایش می‌دهد. بنابراین پس از راه‌اندازی اینستاگرام باید یک سایت هم داشته باشیم؛ اما چقدر برای آن باید هزینه کنیم؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی ساعت راه اندازی کنیم؟

برای سایت شما سه انتخاب پیش‌روی خود دارید:

  • سایت‌های وردپرسی
  • سایت‌های برنامه‌نویسی شده
  • سایت‌ساز‌های آنلاین

هرکدام از این گزینه‌ها بودجه مورد نیاز خود را دارد اما بهترین و اقتصادی‌ترین آن‌ها، سایت‌ساز است. با استفاده از سایت‌سازها در زمان کوتاه شما دارای یک وبسایت حرفه‌ای با قالب ساده می‌شوید حتی اگر هیچ دانش برنامه نویسی نداشته باشید.

اگر تصمیم به راه اندازی سایت وردپرسی دارید، باید بدانید که برترین قالب‌های شرکتی کدام موارد هستند؛ ما آن‌ها را در این مطلب معرفی کرده‌ایم.

سایت ساز چگونه رویای داشتن فروشگاه آنلاین را محقق می‌کند؟

در گذشته تنها راه داشتن یک وبسایت تسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی بود. به همین دلیل اگر شما دانش کدنویسی نداشتید، برای داشتن سایت باید هزینه بسیار زیادی صرف می‌کردید. هر زمان هم سایت به مشکل برخورد می‌کرد، آن را از طریق متخصص فنی حل می‌کردید.

با ورود سایت‌های وردپرسی کار ساده‌تر شد اما همچنان هزینه نسبتا زیادی داشت. برای ایجاد هر قسمت اضافه در سایت وردپرسی باید هزینه قالب و افزونه را جداگانه بپردازید. علاوه بر این، همچنان به کمی دانش برنامه‌نویسی نیاز دارد.

سایت سازها این مشکل را به طور کامل حل کرده‌اند زیرا شما حتی به یک خط کدنویسی هم نیاز ندارید. از طرفی هزینه خرید آن بسیار کم بوده و مشکل داشتن سایت برای بیزینس‌های کوچک را برطرف کرده است.

با سایت ساز میکسین شما در عرض چند روز می‌توانید یک وبسایت کاربردی و ساده با ظاهری زیبا داشته باشید. برای کار با پنل و بخش‌های مختلف آن هم نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید.

سایت ساز میکسین
ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای تنها با چند کلیک ساده، میکسین کنار شماست!
افتتاح فروشگاه آنلاین

نکات مهم هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین ساعت

نمای نزدیک یک ساعت با صفحه مشکی

ما به بررسی همه گام‌های مهمی که در مسیر راه اندازی فروشگاه آنلاین ساعت باید در پیش بگیرید، پرداختیم. با رعایت نکات تکمیلی زیر می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را هرچه سریع‌تر و کاربردی‌تر راه‌اندازی کنید:

  • توجه به آموزش: حتما دوره‌های آموزش فروش اینترنتی ساعت را بگذرانید تا دانش تخصصی و فنی شما در زمینه مدیریت فروشگاه آنلاین به خصوص محصولاتی مانند ساعت بیشتر شود.
  • بررسی رقبا: در شروع فعالیت خود حتما رقبا را به دقت بررسی کنید. هرکدام چه نقاط ضعف و قوتی دارند و شما چگونه می‌توانید مزیت رقابتی خود را بین آن‌ها بسازید.
  • تنوع منطقی محصولات: محصولات شما باید به میزان مناسبی تنوع داشته باشند. به این معنا که نه بیش از حد زیاد باشند که تامین آن‌ها دشوار باشد نه آن اندازه کم که هیچ حق انتخابی وجود نداشته باشد.
  • عکاسی خلاقانه: بهتر است از عکس‌های ژورنالی استفاده نکنید و هرچقدر هم سخت بوده، خودتان از محصولات عکاسی کنید. این کار حس واقعی‌تری به مخاطب می‌دهد.
  • استفاده مفید از ویدیو: ویدیوهای جذاب و کوتاه برای معرفی محصول تهیه کنید تا مخاطبان بهتر با هر مدل و ویژگی‌های آن آشنا شوند.
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش: حتی اگر کسب‌وکار خود را تنهایی شروع کرده‌اید باید پشتیبانی و خدمات خوبی ارائه دهید. اگر مشکلی برای محصول وجود داشته، آن را بپذیرید و سعی کنید پاسخ مناسبی برای مشتری ناراضی پیدا کنید.

شاید در ابتدای مسیر فروشگاه آنلاین نتوانید به همه شهرها ارسال داشته باشید، پس تمرکز خود را ابتدا روی شهر خود قرار دهید تا کیفیت خدمات افت نکند. بعدا آن را به همه شهرها گسترش دهید.

ویترین یک فروشگاه ساعت

کلام پایانی

در این مقاله یک سوال بسیار مهم پرسیدیم، اینکه چگونه یک فروشگاه اینترنتی ساعت راه اندازی کنیم؟ داشتن یک آنلاین شاپ ساعت چه مراحلی داشته و از کجا باید شروع کنیم. این کار با انتخاب بازار هدف و استراتژی بیزینس شروع می‌شود. بعد از آن باید محصولات را تامین کرده و به سراغ بازاریابی و تولید محتوا بروید. در نهایت هم کانال‌های فروش خود را انتخاب کرده و محصول را به مخاطب معرفی کنید.

سایت ساز میکسین به شما کمک می‌کند تا یک فروشگاه آنلاین بدون دردسر را در زمان کوتاهی راه اندازی کنید. بدون اینکه نیاز به هیچ دانش برنامه نویسی داشته باشید. همین حالا از طریق راه‌های ارتباطی با تیم پشتیبانی میکسین در ارتباط باشید تا شما را برای داشتن یک سایت راهنمایی کند.

پرسش های متداول در مورد آنلاین شاپ ساعت

برای شروع آنلاین شاپ ساعت بهتر است روی همه برندهای ساعت کار کنیم یا تمرکز باید روی یک دسته خاص باشد؟

تمرکز روی یک بازار تخصصی انتخاب بسیار معقولی برای شروع یک بیزینس است.

فروش در اینستاگرام بیشتر است یا سایت؟

شاید اینستاگرام سرعت رشد بالاتری داشته باشد اما فروش بیشتر شما از طریق سایت رخ می‌دهد. با این حال بهتر است هر دو پلتفرم را داشته باشید.

چگونه می‌توانیم برای فروشگاه اینترنتی ساعت یک مزیت رقابتی پیدا کنیم؟

با داستان سرایی برند، بسته بندی متفاوت و محتواهای خلاقانه می‌توانید در این بازار پر از رقیب موفق شوید.

🔗 منابع: romlicenwatch | pagefly

به اشتراک بگذارید
سپیده طلوعی
سپیده طلوعی

فارغ التحصیل مهندسی شیمی هستم اما علاقه‌ام را بین کلمات و خطوط پیدا کردم. نوشتن، یکی از سرگرمی‌های محبوبم از دوران کودکی بوده که در بزرگسالی تبدیل به شغل و حرفه‌ام شد. نوشتن از هرچیزی، باعث قدرتمند شدن تفکر نقاد و نگاه تحلیلی به مسائل می‌شود. نوشتن نه تنها راهی برای آرامش ذهن که مسیری برای توسعه خلاقیت و یادگیری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *