حتما تا به حال به این سوال فکر کردهاید که چه کسی لوازم تحریر را اینترنتی میخرد؟ اصلا چگونه میتوان با راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر موفق شد؟ اگر این سوالات در ذهن شما هم نقش بسته، پس باید بگوییم که این مقاله پاسخ سوال شما را میدهد.
ما در این مقاله از میکسین قرار است به این سوال مهم پاسخ دهیم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر راه اندازی کنیم؟ آیا بدون سرمایه چنین امری ممکن است؟ پس قرار است با هم این تصور رایج را به چالش کشیده و بررسی کنیم که در صورت عملی کردن این ایده، بهترین راه برای راه اندازی سایت کدام است.
نگاهی به تصور رایج و اشتباه؛ بازار لوازم تحریر اشباع شده؟

چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر راه اندازی کنیم؟ آیا ورود به چنین فضایی اشتباه نیست؟ بازار لوازم تحریر اشباع نشده است؟ اینها سوالاتی است که در ابتدای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر باید از خود بپرسید و بعد پاسخ صحیح برای آن پیدا کنید. به این دلیل که اجرا کردن یک ایده، بدون اینکه برنامه مشخصی برای آن داشته باشید، اشتباه است و منجر به شکست میشود.
بله درست است که هزاران فروشگاه لوازم تحریر در هر شهر وجود داشته و شاید یک فروشگاه آنلاین مشابه بقیه، چندان ایده درستی نباشد. این در حالی است که اگر نوع محصولات و مخاطب خود را به درستی مشخص کنید، هنوز فضای کافی برای رشد در این بازار وجود دارد.
حالا چطور قرار است محصولات و مخاطبان صحیح را پیدا کنید؟ چه کارهایی باید قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر انجام دهید؟
حتی در اقیانوس قرمز (بازارهای اشباع شده) نیز با انتخاب صحیح مخاطب و خدمات امکان رشد وجود دارد.
قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر؛ ارزش آفرینی کن

طبق پیشبینیهایی که در زمینه بازار آنلاین لوازم تحریر انجام شده، انداره این بازار در سال 2024 برابر 117 میلیارد دلار بوده که این مقدار در سال 2030 به 152 میلیارد دلار میرسد. بنابراین این بازار به هیچ عنوان یک حوزه اشباعشده نیست.
یکی از نکات مهم، ارائه ارزش یا همان داشتن مزیت رقابتی است. با داشتن چنین مزیتی میتوانیم انتظار داشته باشیم که کسبوکار ما به شکل درستی رشد خواهد کرد. پس این سوال مطرح میشود که چطور باید ارزش آفرینی کنیم؟ پاسخ این سوال را میدانید؟
شما قرار نیست دفتر بفروشید؛ بلکه تصمیم دارید تا تجربه نوشتن را به مشتریان بدهید. تجربه نوشتن چیست؟ تجربه نوشتن یعنی نشان دادن اینکه نوشتن میتواند چه ارزشهایی به مخاطب اضافه کند.
- شخص با نوشتن میتواند خاطرات خود را ثبت کند؛
- با تعدادی برچسب، ماژیک و یک دفتر نقطهدار میتواند بولت ژورنال تهیه کند؛
- به جای خرید آلبوم، دفتری با ورقهای ضخیم خریده و تصاویر به یادماندنی را روی آن میچسباند؛
- برای یادگیری یک زبان جدید و ارتقای خود، از یک دفتر و مجموعه خودکار خاص استفاده میکند؛
- علاقه به کارهای هنری دارد، پس میتواند دفترهای رنگآمیزی و طراحی را دریافت کند؛
شما در آموزش فروش اینترنتی لوازم تحریر یاد میگیرید که به همه این موارد «ارزش آفرینی» میگویند. کارهایی که باعث میشود به جای فروش محصول به مخاطبان تجربه بفروشید.
آیا میدانید چگونه اعتبار سایت خود را افزایش دهید؟ مدارک لازم برای اینماد را مطالعه کنید.
پیش از راه اندازی سایت؛ مراحل ضروری اولیه
قبل از اینکه بخواهیم به سراغ راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر برویم، باید یک نقشه راه داشته باشیم. نقشه راه چیست؟ از انتخاب نام برند و دامنه گرفته تا مدیریت موجودی و حفظ تنوع محصولات را شامل میشود. چه گامهایی را باید در این راه برداریم؟
۱. انتخاب نام برند
یکی از جالبترین و اولین مراحل در راه اندازی یک کسبوکار، انتخاب نام برند است. نام برند شما باید هم متناسب با حوزه فعالیت کاری یعنی لوازم تحریر باشد و هم بتوانید سایت را با آن نام راهاندازی کنید. پس باید نام دامنه آن و البته صفحات اجتماعی در دسترس باشد.
برای یک کسبوکار در زمینه فروش لوازم تحریر، نامهای مختلفی میتوانید انتخاب کنید اما هرچه اسم سادهتر، مرتبطتر و کاربردیتری انتخاب کنید، مشتریان بهتر به خاطر میسپارند.
با خواندن راهنمای انتخاب اسم برند؛ با این ۷ مرحله به نامی شایسته کسبوکارتان میرسید!
۲. طراحی تجربه کاربری
طراحی تجربه کاربری برای افرادی که قصد راهاندازی سایت دارند باید به صورتی باشد که کاربر بتواند به راحتی در بین دستهبندیها جابجا شود. در نتیجه دسترسی به ویژگیها و خصوصیات سادهتر باشد. علاوه بر این، خارج از فضای سایت مشتری باید تجربه خوبی از خرید خود داشته باشد.
۳. لیست محصولات

انتخاب لیست متنوع و خاصی از محصولات باعث میشود تا یک مزیت رقابتی بهتری در مقایسه با رقبا داشته باشید. دفترهای خاص، مدادهای رنگی متنوع، خودکارهایی که در فروشگاههای عادی وجود ندارند.
هنگام انتخاب لیست محصولات به گروه مخاطبان خود توجه کنید و دقیقا متناسب با همین گروه، محصول اضافه کنید.
۴. سیستم مدیریت موجودی و انبارداری
یک قدم دیگری که باید بردارید قبل از راه اندازی سایت بردارید، طراحی یک سیستم مدیریت موجودی و انبارداری است. در این سیستم شما باید لیست کامل محصولات موجود را تهیه کرده و در یک فضای آنلاین مانند گوگل شیت داشته باشید تا به محض فروش یک محصول، موجودی به سرعت آپدیت شود. علاوه بر این، تصمیم بگیرید که قرار است محصولات در کجا نگهداری و ارسال شوند.
۵. راه اندازی درگاه پرداخت
قبل از اینکه به سراغ پاسخ این سوال برویم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر راه اندازی کنیم؟ باید بخشی از مقدمات آن را فراهم کنیم. داشتن یک درگاه پرداخت معتبر برای اعتبار بیزینس نزد مخاطبان ضروری است. البته راه اندازی درگاه پرداخت کمی پیچیده بوده که در ادامه راهکار آن را به شما خواهیم گفت.
هرگز برای فروش در سایت به سراغ گزینه کارت به کارت نروید، زیرا اعتبار شما را از بین میبرد.
چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر راه اندازی کنیم؟
اگر الان در حال مطالعه این مقاله هستید پس با مفهوم سایت آشنایی دارید اما احتمالا نمیدانید که چگونه سایت خود را راه اندازی کنید. به صورت کلی از سه روش مختلف میتوان برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر اقدام کرد:
- استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا
- استفاده مستقیم از زبانهای برنامه نویسی
- استفاده از قابلیت سایتسازها
اگر با هر سه روش آشنایی دارید که همین لحظه گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر تفاوت این سه را نمیدانید، پس همراه ما باشید.
استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا
سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) به نرمافزاری گفته میشود که بدون نیاز به کدنویسی میتوانید سایت خود را داشته باشید. به بیان دیگر شما با در اختیار داشتن یک رابط گرافیکی میتوانید سایت را طراحی و در آن محتواهای مختلفی بارگذاری کنید.
برای استفاده از بهترین سیستم مدیریت محتوا؛ ۱۰ CMS محبوب در میان کاربران را در مطلبی دیگر معرفی کردهایم.
وردپرس محبوبترین سیستم مدیریت محتوا است. طبق آمارها بیش از 40 درصد سایتهای دنیا با وردپرس طراحی شدهاند. این سیستم دارای هزاران قالب و افزونه بوده و پنل مدیریتی سادهای دارد. راه اندازی سایت وردپرسی هیچ هزینهای ندارد اما خرید هریک از قالبها و افزونهها هزینه نسبتا زیادی را خواهد داشت.
استفاده مستقیم از زبانهای برنامه نویسی
روش دیگری وجود دارد که در آن به صورت مستقیم از زبانهای برنامه نویسی برای طراحی سایت استفاده میشود. این بدان معنا است که یک تیم برنامهنویسی باید از صفر تا صد سایت را راهاندازی کند.
یکی از نکات مهم در این روش این است که در بسیاری از موارد یک نفر نمیتواند همه کارها را انجام داده و باید یک تیم استخدام کنید که هزینه خیلی زیادی دارد.
استفاده از قابلیت سایت سازها

راه سوم این است که به سراغ سایت سازها برویم. سایت سازها یک ابداع جدید و اقتصادی بوده که نیاز به هیچ دانش فنی ندارد. شما تنها با کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) میتوانید سایت خود را در این پلتفرم بسازید.
سایتهای بینالمللی زیادی از طریق سایت سازهای معروف شاپیفای و ویکس راه اندازی شدهاند. ویژگی اصلی این سایت سازها علاوه بر هزینه مناسب، سرعت بالای راه اندازی و عدم نیاز به دانش برنامه نویسی است. پس بدون سرمایه هم میتوانید سایت خود را داشته باشید اما چطور چنین چیزی ممکن است؟
کدام یک از روشهای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر پاسخگوی نیاز ما است؟
تا اینجا با هر سه روش راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر آشنا شدید، اما شاید هنوز نتوانسته باشید تصمیمگیری کنید. بنابراین ما در جدول زیر به صورت مقایسهای به بررسی راه اندازی سایت با وردپرس، برنامه نویسی و سایت ساز میپردازیم.
معیارهای مقایسه | ساخت سایت با وردپرس | ساخت سایت با برنامه نویسی | ساخت سایت با سایت ساز |
---|---|---|---|
هزینه اولیه و نگهداری | متوسط تا زیاد | بسیار زیاد | پایین تا متوسط |
زمان راه اندازی | چند روز | چند هفته تا چند ماه | چند ساعت |
پنل مدیریت محتوا | ساده قابل فهم | وابسته به طراحی | بسیار ساده |
مقیاس پذیری | مناسب بیزینسهای متوسط و بزرگ | مناسب بیزینسهای بسیار بزرگ | مناسب بیزینسهای کوچک تا بزرگ |
امنیت | متوسط تا خوب | بسیار بالا | بسیار خوب |
سرعت عملکرد سایت | قابل قبول | وابسته به طراحی | بهینه و سریع |
وابستگی به تیم توسعه | کم | بسیار زیاد | خیلی کم |
قابلیت اتصال به سامانه و سوشال مدیا | بالا | بالا | بالا |
پشتیبانی فنی | از طریق انجمن و شرکتهای خدماتی | وابسته به تیم توسعه | پشتیبانی از طریق پلتفرم |
حالا که ویژگیهای این سه روش را در داخل جدول مشاهده کردهاید، انتخاب شما کدام است؟ سادهترین و سریعترین روش برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر کدام است؟
استراتژیهای بعد از راه اندازی سایت

آموزش فروش اینترنتی لوازم تحریر به همه افرادی که تصمیم دارند وبسایت خود را راه اندازی کنند، توصیه میشود. به این دلیل که مسئولیت شما با راه اندازی سایت به پایان نمیرسد بلکه وارد فاز جدیدی میشود. با هم نگاهی به مهمترین استراتژیهای بعد از راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر داشته باشیم:
- آپدیت بودن فروشگاه: فروشگاه آنلاین شما باید آپدیت باشد به این معنا که همیشه موجودی انبار در آن بهروز باشد.
- محتواهای یونیک: روی سایت باید محتواهای یونیک و کاربردی مانند «ژورنال نویسی با کدام دفتر بهتر است» را داشته باشید.
- اتصال به سوشال مدیا: حتما سایت خود را با صفحات سوشال مدیا لینک کنید تا دسترسی کاربر راحتتر باشد.
- ارسال به موقع سفارشات: حتما با استفاده از روشهای ارسال مختلف مشتریان را راضی نگه دارید.
- آنالیز و دریافت گزارش منظم: گزارشهای روزانه و منظم از سایت بگیرید تا رفتار کاربران و میزان ترافیک سایت، به خوبی رصد شود.
سایت ساز میکسین همه این ویژگی مانند ارسال پس کرایه، پرداخت قسطی و آنالیز سایت را در اختیار شما قرار میدهد.
سایت ساز میکسین؛ یک همراه همیشگی

در موضوع آموزش فروش اینترنتی لوازم تحریر، نکته مهمی وجود دارد و آن افزایش نقاط تماس با مخاطب است. چگونه میتوانید نقاط تماس خود را با مخاطب افزایش دهید؟
با حضور در فضاهای مختلف و متناسب با پرسونای مخاطب میتوانید بیش از پیش در دسترس قرار بگیرید. یکی از این پلتفرمها و فضاها، داشتن سایت است. برای فروش و افزایش اعتبار در فضای دیجیتال، هیچ گزینهای بهتر از وبسایت نیست. حالا چطور وبسایت را راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر یکی از بهترین و سریعترین گزینهها این است که به سراغ سایت ساز بروید. فروشگاه ساز میکسین، یک سرویس ارائه دهنده خدمات سایت بوده که به شما کمک میکند در عرض چند ساعت وبسایت خود را راه اندازی کنید. میکسین دیگر چه مزایایی دارد؟
- در دسترس و سریع
- هزینه بسیار مناسب
- امکان اتصال به ایمالز و ترب
- ارائه دامنه .ir رایگان
- اتصال به اینستگرام
- پشتیبانی 24 ساعته
- ارائه گزارش عملکرد
- امکان شخصیسازی
- مقیاسپذیری بالا
- امکان ارسال محصولات
بالاتر به یک نکته مهم اشاره کردیم و آن داشتن درگاه معتبر بود. شما در حالت عادی به راحتی نمیتوانید درگاه پرداخت برای سایت فعال کنید. این در حالی است که از طریق میکسین، به صورت خودکار هم امکان فعال کردن درگاه مستقیم و هم واسطه را دارید.
نکته! در صورت نیاز میتوانید درگاه پرداخت قسطی را هم در فروشگاه خود فعال کنید.
کلام آخر
در این مقاله به یک سوال مهم یعنی چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر راه اندازی کنیم؟ پاسخ دادیم. در این بین روشهای مختلف برای داشتن سایت را گفتیم که یکی از آنها استفاده از سایت سازهایی مانند میکسین بود. میکسین یک فضای تعاملی و ساده بوده که میتوانید با ثبت نام، سایت خود را در عرض چند دقیقه راه اندازی کنید.
سپس به سراغ مزایای میکسین از جمله هزینه بسیار پایین و امکانات جانبی گسترده رفتیم. نظر شما درباره راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر چیست؟ آیا باید سرعت بالا و هزینه کم سایت ساز میکسین را مدنظر قرار دهیم؟ اگر شما باشید کدام گزینه را برای راه اندازی سایت خود انتخاب میکنید؟
با فروشگاه ساز اینترنتی میکسین میتوانید در سریعترین زمان ممکن سایت لوازم تحریر خود را راه اندازی کنید. در تمام مراحل، تیم پشتیبانی مجموعه در کنار شما بوده و پاسخگوی سوالات است. همین حالا میتوانید از طریق راههای ارتباطی مشاوره رایگان دریافت کنید.
پرسش های متداول در مورد راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم تحریر
اینستاگرام فضایی رایگان و ساده بوده اما برای برنامه فروش بلندمدت باید حتما یک وبسایت حرفهای داشته باشید.
ارائه دستهبندیهای خاص مانند لوازم تحریر کلاس اول، چک لیست معلمان، پکیجهای هدیه دانشآموزی و موارد دیگر میتوانند یکی از استراتژیهای فروش شما باشند.
بستگی به بودجه شما دارد اما سایت ساز به عنوان یک گزینه ارزانقیمت و سریع برای شروع کسبوکار گزینه بهتری است.
🔗 منابع: designbylaney | framework360 | mikirei | grandviewresearch