راهنمای کامل راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم اداری و معرفی بهترین پلتفرم ساخت سایت

رفتن به بازار یا بورس‌های خرید لوازم اداری و پیدا کردن لیست بلندبالای محصولات از بین تعداد زیادی فروشگاه، انرژی و وقت بسیاری را می‌گیرد. به همین دلیل مسئولان بخش تامین ادارات و سازمان‌ها، بیشتر به دنبال راهکارهای آنلاین و سریع هستند. این تغییر رفتار مصرف‌کننده فرصت فوق‌العاده‌ای را برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم اداری فراهم کرده است. ما در این مقاله از میکسین قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم اداری راه اندازی کنیم؟ چه گام‌ها و اقداماتی را باید انجام دهیم تا فروشگاه ما در مقایسه با رقبا متمایز بوده و به موفقیت برسد؟ تا پایان همراه ما باشید.

چرا راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم اداری ایده خوبی است؟

میز کار با لپ تاپ و دیگر لوازم اداری

مهم‌ترین سوالی که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم این است که چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم اداری راه اندازی کنیم؟ قبل از آن باید مطمئن شویم که داشتن سایت نیازهای کسب‌وکار ما را برآورده می‌کند. پس باید چند سوال مهم از خود بپرسیم:

  1. آیا مشتریان ما بیشتر خرید آنلاین انجام می‌دهند یا حضوری؟
  2. تنوع محصولات ما در مقایسه با رقبا چقدر است؟
  3. آیا می‌توانیم در فضای آنلاین مزیت رقابتی داشته باشیم؟
  4. بودجه لازم برای فعالیت در فضای دیجیتال را داریم؟

پاسخ دادن به این سوالات، مسیر حرکت را واضح‌تر می‌کند و بهتر می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.

واقعیت این است که در مقایسه با چند سال قبل، الگوهای خرید تغییر کرده و حتی تامین‌کنندگان شرکت‌ها هم به سمت خرید آنلاین رفته‌اند. بنابراین راه اندازی سایت چندان ایده اشتباهی نیست.

علاوه بر این، در فضای وب می‌توانیم به گروه مخاطبان بیشتری دسترسی داشته و ترافیک زیادی جذب کنیم. فقط نباید فراموش کنیم که ارائه قیمت‌های رقابتی می‌تواند منجر به فروش بیشتری شود.

قیمت رقابتی به معنای ارزان‌فروشی نیست. بلکه باید تناسب خوبی بین کیفیت محصولات و قیمت آن‌ها وجود داشته باشد.

یکی از اقدامات مهم قبل از راه اندازی سایت، آشنایی با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ است. با مطالعه مقاله پلن دیجیتال مارکتینگ دامنه اطلاعات خود را افزایش دهید.

قبل از شروع؛ اقدامات لازم قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم اداری

حالا که مطمئن شدید داشتن سایت برای شما مناسب است باید به سراغ اصول پایه بروید. آموزش فروش اینترنتی لوازم اداری، شناخت بازار و رقبا، پیدا کردن مزیت رقابتی و انتخاب مدل فروش از مواردی است که قبل از راه اندازی باید در نظر بگیرید.

  • آموزش فروش اینترنتی: باید بلد باشید در فضای وب چگونه محصول به فروش رسانده و چگونه اعتماد جلب کنید. در این صورت است که علاوه بر فروش حضوری در اینترنت هم موفق خواهید شد.
  • شناخت بازار و رقبا: بررسی کنید تا ببینید در حوزه تخصصی شما یعنی لوازم اداری چه رقیب‌هایی دارید. سایت‌هایی مثل دیجیکالا به عنوان سایت‌های بسیار بزرگ، رقیب شما نیستند. رقبای شما بیزینس‌های متوسط و کوچکی هستند که در فضای وب فعالیت می‌کنند.
  • انتخاب مدل فروش: قصد دارید چه محصولاتی برای فروش بیاورید؟ آیا سفارشی هم محصول تهیه می‌کنید؟ وضعیت انبارداری چگونه است؟ آیا واسطه هستید یا به طور مستقیم محصول می‌فروشید؟
  • انتخاب نام مناسب: اگر بیزینس شما در فضای خارج از اینترنت فعالیت می‌کند، اسم سایت را از روی همان بردارید. در غیر این صورت، یگ نام مناسب، ساده و مرتبط انتخاب کنید.
  • طراحی هویت بصری برند: هویت بصری شامل رنگ، لوگو و سبک گرافیکی سایت است. برای این قسمت وسواس زیادی به خرج ندهید زیرا می‌توان آن را در آینده تغییر داد.
  • آماده کردن محتواهای تصویری: باید از محصولاتی که قصد فروش دارید تصاویر باکیفیتی تهیه کنید که در آن‌ها کاربرد محصول به خوبی مشخص باشد.

شاید تعجب کنید از حجم سوالاتی که در مسیر راه اندازی سایت باید از خود بپرسید اما نکته مهم همین سوالات است. هرچه بهتر و دقیق‌تر سوال بپرسید، نتایج بهتری هم دریافت می‌کنید.

در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید یاد بگیرید سوالات خوب بپرسید.

قلب کسب‌وکار شما؛ طراحی و اجرای سایت فروشگاهی

اسکرین‌شاتی از صفحه اصلی سایت فروشگاهی لوازم اداری با فکر
نمایی از قالب سایت لوازم اداری برند با فکر اجرا شده توسط میکسین

آیا واقعا سایت فروشگاهی قلب کسب‌وکار آنلاین است؟ پاسخ این است که بله! دقیقا قلب تپنده کسب‌وکار شما در فضای وب، سایت است که روش‌های مختلفی برای آن وجود دارد. در همه آن‌ها شما باید بتوانید اول از همه اعتماد کاربر را به دست آورید و سپس تجربه کاربری خوبی بسازید. اگر این دو شرط را رعایت کنید، به احتمال زیاد کسب‌وکار شما در مسیر موفقیت قدم برمی‌دارد.

شما می‌توانید یکی از راهکارهای زیر را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید:

  • طراحی سایت با کدنویسی
  • طراحی سایت با وردپرس
  • طراحی سایت با فروشگاه‌ساز

بسته به اینکه اندازه کسب‌وکار شما چقدر بوده و چه میزان بودجه در اختیار دارید، یکی از این روش‌ها برای شما بهترین است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید سایت خود را با کدنویسی بالا بیاورید یا به سراغ فروشگاه‌ساز بروید، اجازه دهید ویژگی‌ها، مزایا و معایب هرکدام را بررسی کنیم.

۱. طراحی سایت با کدنویسی

اغلب کسب‌وکارهای بزرگ سایت خود را با برنامه‌نویسی راه می‌اندازند. بنابراین احتمالا در قدم اول شما هم به این روش فکر می‌کنید اما قبل از تصمیم‌گیری کمی صبر کنید.

می‌دانید که هزینه طراحی سایت کدنویسی شده چقدر زیاد است؟ فراموش نکنید که زمان بسیار زیادی هم باید برای طراحی صرف شود.

همچنین در همه مراحل برای رفع باگ‌ها و اضافه کردن دسته‌بندی یا هر بخش دیگری باید باز هم به یک تیم برنامه‌نویسی مراجعه کنید.

۲. طراحی سایت با وردپرس

در انواع ویدیوهای آموزش فروش اینترنتی لوازم اداری توصیه می‌شود که افراد برای طراحی سایت، وردپرس را انتخاب کنند. نکته مهم این است که برخلاف باور عمومی، راه اندازی سایت وردپرسی چندان بی‌هزینه نیست.

این در حالی است که اگر سایت به مشکلی برخورد کند حتما باید به یک برنامه‌نویس مسلط به زبان PHP یا HTML مراجعه کنید. سرعت سایت‌های وردپرس بسته به نوع قالب انتخابی می‌تواند بسیار آهسته باشد.

۳. طراحی سایت با فروشگاه‌ساز

صفحه اصلی سایت لوازم اداری روی دسکتاپ، گوشی و تبلت

سومین و جدیدترین گزینه طراحی سایت با فروشگاه‌سازهای آنلاین است. سایت‌سازها که در چند سال اخیر معرفی شده‌اند به شما در تحقق بخشیدن رویای طراحی سایت بدون سرمایه کمک می‌کنند.

شما به کمک سایت‌سازها راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم اداری را تسریع بخشیده و می‌توانید به سرعت فروش خود را استارت بزنید. علاوه بر این، پشتیبانی و خدماتی که به شما داده می‌شود، بسیار گسترده بوده و همه این موارد با هزینه بسیار کم است.

سایت ساز میکسین یک سرویس ارائه دهنده خدمات طراحی سایت با هزینه بسیار مناسب و امکانات متنوع است. میکسین این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا در عرض چند ساعت سایت را راه‌اندازی کرده و از همان دقایق اولیه فروش محصولات را شروع کنید.

فروشگاه‌سازها نه تنها برای سایت‌های کوچک بلکه برای کسب‌وکارهای بزرگ نیز مناسب هستند.

کدام یک از روش‌های طراحی سایت بهتر است؟

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از روش‌هایی که در بالا معرفی کردیم برای طراحی سایت بهتر است، جدول زیر را مشاهده کنید. در این جدول هر سه روش از جنبه‌های مختلفی با هم مقایسه شده‌اند.

ویژگی‌هاسایت با برنامه‌نویسیسایت وردپرسیسایت‌ساز
سرعت راه اندازیبسیار آهسته و زمان‌برمتوسطسریع و در عرض چند ساعت
هزینه اولیهبسیار زیادهزینه قالب و افزونه‌هامقرون به صرفه و کم
نیاز به دانش فنینیازمند تیم حرفه‌اینیازمند آشنایی با بعضی زبان‌هابدون نیاز  به دانش فنی
پشتیبانیوابسته به تیم توسعهبستگی به طراح دارددریافت پشتیبانی منظم و 24 ساعته
قابلیت توسعه‌پذیریبسیار زیادنسبتا زیادامکان توسعه با افزایش سایز بیزینس
سرعت بارگذاریبسته به زیرساخت فنیقابل قبول و خوببسیار خوب به دلیل سرورهای اختصاصی
مقایسه سه روش طراحی سایت

حالا با موارد گفته شده، انتخاب شما کدام روش است؟

چه ویژگی‌هایی سایت لوازم اداری ما را از رقبا متمایز می‌کند؟

میز سازماندهی شده با انواع لوازم اداری

اصول اولیه برای پاسخ به سوال چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم اداری راه اندازیم کنیم؟ را پاسخ دادیم. حالا باید ببینیم که سایت ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا نسبت به رقبا برتر باشد؟

  • جستجوی سریع
  • درگاه پرداخت امن
  • فیلتر محصولات
  • سیستم مدیریت سفارش
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • امکان صدور فاکتور
  • امکان اجرای سایت مپ
  • وجود دسته‌بندی‌های متنوع
  • سرعت بارگذاری بالا
  • طراحی زیبا
  • رابط کاربری ساده
  • تجربه کاربری خوب

با داشتن این ویژگی‌ها می‌توانیم بگوییم که سایت ما جز بهترین گزینه‌های موجود در وب است. حالا بنظر شما سایت‌ساز میکسین می‌تواند چنین انتظاری را برآورده کند؟

پس باید به این موضوع بپردازیم که میکسین چگونه در مسیر راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم اداری ما را از دیگران متمایز می‌کند.

داشتن درگاه معتبر باعث افزایش اعتماد مشتریان می‌شود پس درباره درگاه زرین لینک مطالعه کنید.

چگونه میکسین با طراحی سایت ما را متمایز می‌کند؟

سکشن‌های اصلی هوم‌پیج سایت فروشگاهی لوازم اداری برگ
نمایی از سایت فروشگاهی لوازم اداری برگ که توسط فروشگاه‌ساز میکسین طراحی و پیاده شده است.

میکسین خدمات بسیار گسترده‌ای روی سرویس‌های طراحی سایت خود ارائه می‌دهد. اگر بتوانید با استراتژی و مدیریت صحیح از همه این امکانات استفاده کنید، مطمئن باشید که نسبت به همه رقبا متمایزتر عمل خواهید کرد.

۱. امکانات اصلی

به محض اینکه سایت خود را با میکسین راه‌اندازی می‌کنید، امکانات اصلی در دسترس شما قرار می‌گیرند. بخشی از این امکانات به بخش‌های مدیریتی سایت و بخشی از آن‌ها در سمت مشتریان است.

امکان تهیه نسخه پشتیبان هر 24 ساعت یک‌بار، ارائه ترافیک نامحدود، فضای میزبانی نامحدود، مدیریت سفارش‌ها، اضافه کردن صفحات داخلی، ارائه گواهینامه SSL، دامنه .ir‌رایگان، اتصال دامنه شخصی و ثبت نام و مدیریت کاربران از امکانات سمت مدیریت محسوب می‌شود.

در مقابل امکان جستجوی گسترده در سایت، ارسال پیامک خدماتی، فرم محصول، فیلتر کالاها، ایجاد سایت مپ، ارائه کد تخفیف و ثبت نام با شماره موبایل از امکانات سمت مشتریان هستند.

۲. بخش پشتیبانی

بخش پشتیبانی و بازاریابی میکسین نه تنها شامل پشتیبانی خرید و راه‌اندازی به صورت شبانه‌روزی بوده که یک تیم روی موضوع موفقیت مشتریان تحقیق می‌کند. همچنین بلافاصله بعد از راه‌اندازی سایت می‌توانید آن را به صفحه اینستاگرام و پنل‌های تبلیغاتی مانند یکتانت متصل کنید. علاوه بر این به دلیل اجرای سئو روی همه صفحات، سایت شما به سرعت ایندکس می‌شود.

۳. امکانات جانبی

امکانات جانبی شامل همه مواردی می‌شود که یک مدیر سایت به آن‌ها نیاز دارد، مانند:

  • ارائه گزارش عملکرد
  • مشاهده کاربران با میزان خرید
  • دریافت فایل خروجی
  • دریافت گزارش حرکت مخاطبان در سایت

۴. ارسال و پرداخت

در زمینه ارسال و پرداخت هم کسب‌وکارهای کوچک مشکلات زیادی دارند. به عنوان مثال امکان ثبت درگاه پرداخت آنلاین ندارند. همچنین ارسال کالا و پرداخت پس از آن، از دیگر محدودیت‌های بسیاری از سایت‌ها است. این در حالی بوده که میکسین چنین مشکلی را برطرف می‌کند.

بعد از شروع؛ گام‌های مهم بعد از راه اندازی سایت لوازم اداری

یک میز با مجموعه لوازم تحریر

حالا که سایت خود را راه‌اندازی کردید، مسئولیت شما تازه شروع شده است. برای اینکه در مسیر پیشرفت باقی بمانید باید با سایت مانند یک گیاه زنده برخورد کنید.

برای زنده و سبز ماندن گیاه، به آن آب و کود مناسب می‌دهید، در مقابل نور مناسب قرار داده و رطوبت را تنظیم می‌کنید. در صورتی که رشد کرد نیز گلدان آن را تعویض می‌کنید. همه این موارد را باید برای سایت نیز یک به یک اجرا کنید.

  1. محصولات را برای گوگل بهینه کنید
  2. از محتواهای بلاگ و آموزشی برای بهتر دیده شدن استفاده کنید
  3. خبرنامه سایت را فعال کنید
  4. اصول سئو را روی سایت پیاده کنید
  5. از روش‌های تبلیغاتی مختلف بهره ببرید.

با همه این اقدامات، سایت شما همیشه زنده، سرحال و رو به رشد باقی خواهد ماند.

برای تولید محتوای سایت باید با مفهوم کلمه کلیدی آشنا باشید؛ در این مقاله درباره نحوه شناسایی کلمه کلیدی بخوانید.

کلام آخر

در این مقاله به این سوال مهم پاسخ دادیم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم اداری راه اندازی کنیم؟ چه اصولی را باید در این مسیر رعایت کرده و چطور بدون سرمایه می‌توانیم سایت داشته باشیم. طراحی سایت با وردپرس، کدنویسی و سایت‌ساز هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

این در حالی است که کم‌هزینه‌ترین، سریع‌ترین و آسان‌ترین روش به سایت‌ساز تعلق می‌گیرد. می‌توان به کمک قالب‌های آماده، طراحی حرفه‌ای و پشتیبانی فنی، هرچه سریع‌تر راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم اداری را انجام داد. نظر شما چیست؟ آیا سایت ساز میکسین می‌تواند مزیت رقابتی شما در طراحی سایت باشد؟

با سایت‌ساز میکسین دیگر داشتن یک سایت فروشگاهی رویا نیست. حقیقتی قابل لمس بوده که با هزینه بسیار کم در دسترس شما قرار دارد. می‌توانید همین امروز تصمیم بگیرید و تا قبل از پایان روز، سایت طراحی شده خود را داشته باشید. همین حالا از طریق راه‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

پرسش های متداول در مورد‌ راه اندازی سایت لوازم اداری

آیا بدون سرمایه می‌توان فروشگاه اینترنتی لوازم اداری داشت؟

بله، سایت‌ساز میکسین به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه یک سایت حرفه‌ای با طراحی اختصاصی داشته باشید.

آیا داشتن سایت برای فروش لوازم اداری مناسب است؟

بله زیرا این روزها همه سازمان‌ها، مدارس و مراکز آموزشی خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

آیا با سایت‌ساز می‌توانیم درگاه پرداخت و سیستم ارسال داشته باشیم؟

بله میکسین نه تنها درگاه پرداخت مستقیم و غیرمستقیم برای شما فراهم می‌کند که سیستم ارسال و پس کرایه را هم دارد.

🔗 منابع: globy | shift4shop

به اشتراک بگذارید
سپیده طلوعی
سپیده طلوعی

فارغ التحصیل مهندسی شیمی هستم اما علاقه‌ام را بین کلمات و خطوط پیدا کردم. نوشتن، یکی از سرگرمی‌های محبوبم از دوران کودکی بوده که در بزرگسالی تبدیل به شغل و حرفه‌ام شد. نوشتن از هرچیزی، باعث قدرتمند شدن تفکر نقاد و نگاه تحلیلی به مسائل می‌شود. نوشتن نه تنها راهی برای آرامش ذهن که مسیری برای توسعه خلاقیت و یادگیری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *