۷ ترفند حرفه‌ای شکست الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور؛ اکسپلور را فتح کنید

پست و استوری می‌گذارید اما دیده نمی‌شوید؟ آیا از نداشتن بازخورد خسته‌ شده‌اید؟ شاید مشکل از محتوا نیست، بلکه در عدم آشنایی با الگوریتم اینستاگرام است. ۷ ترفند حرفه‌ای برای شکست الگوریتم اینستاگرام و استفاده از الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور در این مقاله از بلاگ میکسین ارائه می‌شود که به شما در بهبود رتبه محتوا کمک می‌کند.

۱. شروع کننده مکالمه باشید

در سوشال مدیا باید شروع کننده مکالمه و ارتباط باشید؛ اما این به چه معنا است؟

اگر آنلاین شاپ دارید، خدمات خود را می‌‌فروشید یا در مسیر بلاگر شدن هستید باید همیشه شروع کننده ارتباط با مخاطب باشید. پیام‌های صبح بخیر و شب بخیر کافی نیستند، بلکه باید مکالمات عمیق‌تری را انجام دهید. به عنوان مثال اخیرا یک کمپین تبلیغاتی دیده‌اید اما با توجه به دانش شما، ضعف‌ها و نقات قوتی دارد که بهتر است بازگو شود.

پس در یک رشته استوری، ویدیو یا پست نظرات تحلیلی خود را با مخاطب در میان بگذارید. معمولا وقتی درباره یک موضوع عمیق صحبت می‌کنید، افراد زیادی به شما واکنش نشان می‌دهند. حالا از پاسخ فالورها برای ساخت یک رابطه دوستانه استفاده کنید.

با ساختن رابطه‌ای فراتر از فالور می‌توانید الگوریتم‌های محدودکننده اینستاگرام را شکسته و تعامل صفحه خود را بالا نگه دارید.

۲. ارتباط با مخاطب را اولویت قرار دهید

بعضی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند مخاطبان به آن‌ها نیاز دارند. بنابراین زمانی برای ارتباط با مخاطب اختصاص نمی‌دهند و در نتیجه همیشه کامنت‌ها و دایرکت‌ها بی‌پاسخ باقی می‌مانند.

برای غرق نشدن در جریان شدید الگوریتم‌های اینستاگرام، روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را به تعامل واقعی با مخاطبان خود اختصاص دهید. اگر پیج فروشگاهی دارید، باید دایرکت‌ها را به سرعت پاسخ دهید. برای تسهیل در این روند، از پیام‌های خودکار در پاسخ به قیمت و مشخصات محصول استفاده کنید اما برای هر ارتباط دیگری، شخصا پاسخ دهید.

ارتباط هوشمندانه و واقعی با مخاطب به اینستاگرام این سیگنال را می‌دهد که محتوای شما را در مقایسه با دیگران در اولویت قرار دهد. پس ارزش صرف وقت بیشتر را دارد.

در ارتباط با مخاطب خود باید کامنت‌های منفی را مدیریت کنید. در مقاله «مدیریت کامنت‌های منفی در اینستاگرام» در این باره بیشتر مطالعه کنید.

۳. تاثیر سئو در کپشن‌ها را نادیده نگیرید

آدمک با لوگوی اینستاگرام و نوشته سئو

در آپدیت‌های اخیر، اینستاگرام اعلام کرده که محتواهای بهینه رتبه بالاتری می‌گیرند و در نتایج گوگل هم نمایش داده می‌شوند. این بدان معنا است که «باید» کپشن‌های جذاب برای پست‌ها بنویسید.

به عنوان مثال به جای این‌که بنویسید «بارانی‌های جدید در رنگ‌بندی متنوع موجود شدند» مخاطب را با پست خود درگیر کنید.

«در طراحی کالکشن جدید بارانی‌های برند ایکس، سایزبندی‌ها بر اساس فرم بدن هستند. از سایز 36 تا 52 با پوشیدن این بارانی‌های جذاب در رنگبندی‌ها مختلف، استایل خاص خود را بسازید.»

البته کپشن‌ها باید متناسب با لحن برند خود نگارش شده و تعامل را فراموش نکنید. باید مخاطب دوست داشته باشد بعد از خواندن کپشن، پست را لایک کرده و کامنت بگذارد.

مطالعه بیشتر: با سئو اینستاگرام، بیشتر از همیشه دیده شو؛ رازهایی که فقط حرفه‌ای‌ها می‌دونن!

۴. از ترندها و میکروترندها هوشمندانه استفاده کنید

سوار شدن روی موج‌های هر‌روزه ترندها برای تصویر برند خوب نیست؛ اما می‌توانید متناسب با فضای آنلاین شاپ یا پرسنال برند خود به سراغ بعضی از ترندها بروید. هشتگ‌های ترند، چالش‌های ترندی و موضوعات به‌روز را انتخاب کرده و متناسب با قالب فعالیت خود، آن را بسازید.

گاهی اوقات با اضافه کردن حتی یک افکت بصری یا متن کوتاه می‌توانید نرخ تعامل را به طور قابل توجهی افزایش دهید. پس همیشه نیاز نیست یک محتوا را از صفر تا صد بسازید؛ بلکه باید ردپای شما در آن محتوا باشد.

۵. زمانبندی مناسب مخاطب خود را پیدا کنید

بسته به اینکه مخاطب شما چه کسانی هستند، زمان‌بندی مناسب خاص خود را دارند. حالا معنای زمان مناسب چیست؟ هر گروه سنی و جنسیتی، در یک سری بازه‌های زمانی فعالیت بیشتری در اینستاگرام دارد. به عنوان مثال در شش ماه دوم سال که مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها باز هستند، قشر نوجوان و جوان در طول روز فعالیت کمتری در سوشال مدیا دارد. در مقابل احتمالا زنان خانه‌دار در همین زمان، فعالیت بیشتری داشته باشند.

از قابلیت‌های مختلف اینستاگرام از جمله Insights یا ابزارهای تحلیلی خارجی برای پیدا کردن زمان‌بندی مخاطب خود استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام؛ ساعت‌های طلایی فروش برای کسب‌وکارهای ایرانی

۶. محتوای مناسب ذخیره‌ شدن بسازید

اگر محتواهایی تولید کنید که مخاطب دوست داشته باشد آن را ذخیره کند، پیام مهمی به الگوریتم‌های اینستاگرام می‌دهید. «این محتوا ارزش بررسی و مشاهده دوباره را دارد» پس محتوای کاربردی بوده و اطلاعات مهمی را با مخاطب در میان می‌گذارد.

مواردی مانند فکت‌ها، چک لیست‌ها یا نکات سریع قالب‌هایی هستند که برای این مدل محتواها می‌توانید آماده کنید. البته باز هم تاکید می‌کنیم که محتوا باید متناسب با نوع فعالیت صفحه باشد.

۷. محتواهای ترکیبی و متنوع بارگذاری کنید

اگر چند مدل محتوای مختلف را تهیه کنید و کاربران با همه آن‌ها تعامل کنند، الگوریتم اینستاگرام متوجه می‌شود که پیج معتبری هستید. بنابراین محتواهای شما را به مخاطبان بیشتری نشان می‌دهد.

یک تکنیک کاربردی برای این کار، تولید محتواهای متنی، ویدیوی و اسلاید است. در هر فرمت محتوا، اصول مربوط به همان را رعایت کنید اما این به چه معنایی است؟

ریلز کوتاه بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه، تصاویر تکی جذاب و محتوای اسلایدی با متن نوشته هرکدام به یک صورت توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

درباره ۵ اشتباه مرگبار آنلاین‌شاپ‌ها در اینستاگرام که نباید انجام دهید! در این مطلب بخوانید.

کلام پایانی

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد فعالیت در فضای اینستاگرام را به تعویق می‌اندازند، نگرانی درباره الگوریتم‌های پیچیده آن است. با این حال همه چیز انقدر دشوار نبوده که نتوان آن را یاد گرفت و به کار بست. نکته کلیدی برای شکست الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور، ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب و خلق ارزش است. اگر مواردی که در این مقاله گفته شده را رعایت کنید، می‌توانید در این مسیر بازخورد بهتری گرفته و مسیر را برای موفقیت هموار کنید.

شمارهترفندتوضیح و راهکار کلیدیسیگنال به الگوریتم
۱شروع کننده مکالمه باشیدتحلیل‌ها، نظرات عمیق یا بحث‌های چالشی را در استوری/پست/ویدیو مطرح کنید و از پاسخ‌های مخاطبان برای ایجاد رابطه‌ای فراتر از فالوور استفاده کنید.افزایش تعامل و شکستن محدودیت‌ها
۲ارتباط با مخاطب را اولویت قرار دهیدروزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را به تعامل واقعی با مخاطبان اختصاص دهید. دایرکت‌ها و کامنت‌ها (به ویژه غیر خودکار) را شخصاً و سریع پاسخ دهید.محتوای شما را نسبت به دیگران در اولویت قرار می‌دهد
۳تاثیر سئو در کپشن‌ها را نادیده نگیریدکپشن‌های جذاب و بهینه بنویسید که محتوای پست را توصیف کرده و مخاطب را درگیر کند (مثال: توصیف ویژگی‌های محصول به جای اعلام موجودی ساده). تعامل (لایک و کامنت) را فراموش نکنید.رتبه بالاتر در اینستاگرام و نمایش در نتایج گوگل
۴از ترندها و میکروترندها هوشمندانه استفاده کنیدترندهای مرتبط با کسب‌وکار یا برند شخصی خود (هشتگ‌ها، چالش‌ها، موضوعات به‌روز) را انتخاب کرده و با ردپای محتوایی خود منتشر کنید (اضافه کردن افکت بصری یا متن کوتاه).افزایش نرخ تعامل
۵زمانبندی مناسب مخاطب خود را پیدا کنیدبا استفاده از Insights اینستاگرام یا ابزارهای تحلیلی، بهترین زمان فعالیت گروه سنی و جنسیتی مخاطبان خود را پیدا کرده و محتوا را در آن زمان منتشر کنید.محتوای شما در زمان اوج فعالیت کاربران نمایش داده می‌شود
۶محتوای مناسب ذخیره‌ شدن بسازیدمحتوای کاربردی، اطلاعاتی و قابل ارجاع (مانند فکت‌ها، چک‌لیست‌ها، نکات سریع) تولید کنید که مخاطب احساس کند باید آن را ذخیره کند.این محتوا ارزش بررسی و مشاهده دوباره را دارد
۷محتواهای ترکیبی و متنوع بارگذاری کنیداز ترکیب محتواهای متنی، ویدیویی (ریلز کوتاه ۱۵ تا ۲۰ ثانیه) و اسلایدی استفاده کنید و اصول هر فرمت را رعایت نمایید.نشان‌دهنده اعتبار پیج است و محتوای شما را به مخاطبان بیشتری نشان می‌دهد
جدول ۷ ترفند حرفه‌ای برای شکست الگوریتم اینستاگرام
سایت ساز میکسین
ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای تنها با چند کلیک ساده، میکسین کنار شماست!
افتتاح فروشگاه آنلاین

پرسش های متداول در مورد الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

چه سیگنال‌هایی بیشترین تاثیر را روی الگوریتم اینستاگرام می‌گذارند؟

تعامل اولیه در ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ابتدایی با محتوا، اشتراک‌گذاری آن و ذخیره کردن محتوا بیشترین تاثیر را روی الگوریتم‌های اینستاگرام می‌گذارند.

چطور می‌توان مخاطب را تشویق کرد بدون اینکه مستقیم از او درخواست شود؟

پرسیدن سوالات جذاب، دعوت به تعامل طبیعی یا برانگیختن احساسات مخاطب او را به تعامل با محتوا تشویق می‌کند؛ بدون اینکه نیاز داشته باشید مستقیم از کاربران درخواست کنید.

 آیا همیشه استفاده از ترندها باعث افزایش بازدید می‌شود؟

لزوما استفاده از ترندها برای هر پیج و هر محتوایی بازدید را افزایش نمی‌دهد زیرا باید متناسب با هویت برند باشد. همچنین به ایجاد ارزش واقعی برای مخاطب نیاز است.

🔗 منابع: estesmedia | arikarasudhan | emplifi

به اشتراک بگذارید
سپیده طلوعی
سپیده طلوعی

فارغ التحصیل مهندسی شیمی هستم اما علاقه‌ام را بین کلمات و خطوط پیدا کردم. نوشتن، یکی از سرگرمی‌های محبوبم از دوران کودکی بوده که در بزرگسالی تبدیل به شغل و حرفه‌ام شد. نوشتن از هرچیزی، باعث قدرتمند شدن تفکر نقاد و نگاه تحلیلی به مسائل می‌شود. نوشتن نه تنها راهی برای آرامش ذهن که مسیری برای توسعه خلاقیت و یادگیری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *