این ترفند عجیب باعث شد پست ۳ سال پیش دوباره بره اکسپلور!

حتما شما هم تجربه کرده‌اید که برای ساخت یک پست زحمت زیادی کشیده باشید اما به اندازه کافی دیده نشود. بسیاری از افراد برای دوباره دیده شدن این پست‌ها هیچ تلاشی نمی‌کنند. آیا می‌دانید که می‌توانید پست‌های قدیمی اینستاگرام را دوباره به اکسپلور بفرستید؟ به عنوان مثال آرشیو کردن پست برای مدت زمان مشخصی می‌تواند شانس دیده شدن آن را افزایش دهد. در ادامه این مقاله از میکسین به معرفی روش‌های دیگری برای وایرال کردن پست‌های قدیمی می‌پردازیم.

چرا اینستاگرام عاشق پست‌های جدید است؟

الگوریتم‌ها و عملکرد اینستاگرام به این صورت است که پست‌های جدید، شانس دیده شدن بیشتری دارند. به همین دلیل اگر در ساعات و روزهای اولیه انتشار یک پست نتوانید بازخورد خوبی دریافت کنید، احتمالا در آینده این روند تغییر نمی‌کند.

معمولا اگر یک پست در ساعت مناسبی منتشر نشود یا محتوای جذابی نداشته باشد، در همان دقایق اولیه فیدبک خوبی دریافت نمی‌کند. این اتفاق یک پیام مشخص به الگوریتم‌های اینستاگرام می‌دهد؛ اینکه این محتوا مورد علاقه نبوده و بهتر است بیشتر از این دیده نشود. با این حال شما می‌توانید با راهکارهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم شانس بیشتر دیده شدن محتواهای قدیمی خود را بالا ببرید.

اگر قصد دارید در اینستاگرام دیده شوید، این مطلب را از دست ندهید: کدام محتوا بمب فروش اینستاگرام است؛ ریلز یا پست؟

چطور پست‌های قدیمی رو دوباره به اکسپلور بفرستیم؟

لوگوی اینستاگرام با تار عنکبوت

اینستاگرام در هیچ منبعی اعلام نکرده که می‌توانید پست‌های قدیمی را دوباره وارد اکسپلور کنید اما ما با تجربه‌‌های عملی به این 4 راهکار رسیده‌ایم. با رعایت آن‌ها به صورت اصولی می‌توانید محتواهای قدیمی پیج خود را دوباره وایرال کرده و از طریق آن فالور کسب کنید.

۱. اشتراک گذاری مجدد

یکی از روش‌های جذب مخاطب برای پست‌های قدیمی این است که آن‌ها را دوباره به اشتراک بگذارید. به این معنا که یک روایت را تعریف کنید و در انتها آن پست قدیمی را که محتوای مرتبطی دارد، دوباره استوری کنید. علاوه بر این، می‌توانید از استیکرهای تعاملی مانند نظرسنجی و سوال استفاده کرده و به عنوان پاسخ، مخاطب را به آن پست ارجاع دهید.

انجام مداوم و پشت‌سرهم چنین تکنیکی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. باید کاملا در قالب محتوای مدنظر مخاطب چنین اشتراک‌گذاری را انجام دهید.

۲. آرشیو کردن پست‌ها

دومین راهکاری که به کمک آن می‌توانید پست‌های قدیمی را دوباره وایرال کنید، آرشیو کردن آن‌ها برای یک مدت کوتاه و بازگرداندن آن‌ها است. معمولا این کار زمانی مناسب است که پست شما به خوبی دیده نشده و مدت زمان زیادی هم از انتشار آن نمی‌گذرد.

پس با آرشیو کردن و بازگرداندن، این پیام را به اینستاگرام می‌دهید که یک پست تقریبا جدید دارید. البته اگر این روش را با راهکار شماره 4 ترکیب کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.

علاوه بر وایرال کردن پست‌های قدیمی باید از طریق کامنت و دایرکت، با مخاطبان تعامل کنید پس این مطلب را از دست ندهید: دایرکت و کامنت؛ دروازه‌ای به دنیای مشتریانی که هیچ‌کس سراغشان نمی‌رود!

۳. تشویق به تعامل

تشویق کردن مخاطب به تعامل مجدد از روش‌های اکسپلور رفتن پست‌های قدیمی است اما یک نکته بسیار مهم دارد. بعضی از بلاگرها به طور مداوم پست‌های قدیمی خود را استوری کرده و بابت فعالیت در کامنت‌ها و لایک‌ها، جایزه می‌دهند.

اگر از این روش در طولانی مدت استفاده کنید، به مخاطبان حس معامله می‌دهد. بنابراین تنها زمانی با پست‌های شما تعامل می‌کنند که مطمئن باشند جایزه‌ای دریافت می‌کنند. بنابراین بهتر است از این تکنیک به صورت سنجیده و فقط برای بعضی از پست‌های خاص استفاده کنید.

پیج خود را تبدیل به حراجی نکنید! جملاتی مانند «اگر همین الان کامنت بگذارید، کد تخفیف دریافت می‌کنید» یا «از بین کامنت‌ها و لایک‌ها چند جایزه داده می‌شود» سطح مخاطبان شما را به شدت پایین آورده و فضای پیج را تبدیل به فضای بازارهای شلوغ، قدیمی و پرسروصدا می‌کند.

۴. تغییر کپشن و هشتگ‌ها

چهارمین روشی که با آن می‌توانید پست‌های قدیمی خود را دوباره وارد اکسپلور کنید، تغییر کپشن و هشتگ‌ها است. این کار را باید دقیق و با برنامه‌ریزی انجام دهید. پس یک جدول زمانی تعیین کنید، از پست‌های قدیمی چند مورد را انتخاب کرده و هر روز یکی از پست‌ها را مورد بازبینی قرار دهید.

  • کپشن‌ را در صورت نیاز تغییر داده و هشتگ‌ها را آپدیت کنید. می‌توانید تا 50 درصد هشتگ‌ها را تغییر دهید اما دقت کنید که کاملا مرتبط با محتوای شما باشد. استفاده از هشتگ‌های بی‌ربط پست را اسپم می‌کند.
  • این کار را برای چند پست انتخابی خود انجام دهید. بعد از گذشت 72 ساعت از تغییر هرکدام از پست‌ها دوباره به سراغ آن‌ها بروید. این بار هم کپشن و هشتگ‌ها را کمی تغییر دهید

حالا باید نتایج پست‌ها را بررسی کرده و تغییرات را مشاهده کنید. معمولا این کار باعث می‌شود تا پست‌های قدیمی دوباره وایرال شده و فالورهای جدیدی به صفحه اضافه شوند.

روزانه بیشتر از یک پست را تغییر ندهید و حداقل قبل از هر تغییر جدید، 72 ساعت صبر کنید. در غیر این صورت ممکن است صفحه شما از طرف اینستاگرام به دلیل فعالیت‌های مشکوک، محدود شود.

بهترین استراتژی برای وایرال کردن پست‌های قدیمی کدام است؟

چند گزینه با چند انتخاب و دستی در حال نوشتن
یک روش برای همه پیج‌ها نتیجه نمی‌دهد!

اگر به دنبال یک راهکار کلیدی برای حل همه مشکلات اینستاگرام خود هستید، باید بگوییم که به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید. هیچ راهکار قطعی و صد درصدی برای وایرال کردن پست‌های قدیمی وجود ندارد که روی مخاطبان شما نتیجه مثبت بدهد.

بهترین کار این است که استراتژی‌ها و روش‌های مختلف را در بازه‌های زمانی مجزا امتحان کنید. سپس نتایج حاصل از آن‌ها را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال یکی از پست‌های خود را انتخاب کرده و آرشیو کنید. بعد از مدتی از آرشیو خارج کرده و آمار آن را با قبل مقایسه کنید.

اجازه دهید چند روز تا یک هفته از این تغییر بگذرد، سپس هشتگ و کپشن آن پست را تغییر دهید. باز نتایج را بررسی کنید. حالا با مقایسه همه این آمارها می‌توانید متوجه شوید که کدام راهکار برای پیج و محتوای شما مناسب‌تر بوده و نتیجه بهتری دارد.

کلام پایانی؛ تلاش‌های قدیمی رو بازیابی کن

برای پیج یا آنلاین شاپ خود محتوای ارزشمند و واقعی تولید که مناسب مخاطب باشد. معمولا داشتن یک برنامه منظم در ارائه محتوا، می‌تواند شانس دیده شدن را افزایش دهد. با این حال اگر یکی از پست‌های قدیمی شما با وجود محتوای خوب، وارد اکسپلور نشد می‌توانید با این تکنیک‌ها آن را احیا کنید.

روشتوضیح کوتاهنکات مهم / هشدار
۱. اشتراک‌گذاری مجددپست قدیمی را در قالب روایت یا استوری دوباره معرفی کنید (با استیکر تعاملی مثل نظرسنجی/سؤال).زیاده‌روی نکنید؛ باید طبیعی و در راستای نیاز مخاطب باشد.
۲. آرشیو و بازگردانی پستپست را برای مدتی کوتاه آرشیو کنید و دوباره برگردانید تا شبیه یک پست جدید دیده شود.برای پست‌هایی مناسب است که کم‌دیده شده‌اند؛ ترکیب با روش ۴ اثر بیشتری دارد.
۳. تشویق به تعاملاستوری‌کردن پست و درخواست تعامل (لایک/کامنت) با وعده جایزه یا امتیاز.فقط برای پست‌های خاص استفاده شود؛ تکرار زیاد، حس «معامله» ایجاد می‌کند و سطح مخاطب را پایین می‌آورد.
۴. تغییر کپشن و هشتگ‌هابازبینی پست، تغییر کپشن در صورت نیاز و به‌روزرسانی تا ۵۰٪ هشتگ‌ها.فقط روزی یک پست تغییر دهید؛ حداقل ۷۲ ساعت بین تغییرات صبر کنید تا از محدودیت اینستاگرام جلوگیری شود.
روش‌های فرستادن پست‌های قدیمی اینستاگرام به اکسپلور

پرسش های متداول در مورد وایرال کردن پست‌های قدیمی

چطور بفهمیم کدوم پست قدیمی ارزش احیا کردن را دارد؟

به آمارهای پست توجه کنید. اگر نرخ کامنت، اشتراک‌گذاری و لایک بالایی داشت اما Reach پست پایین بود، بهتر است با یکی از این روش‌ها آن را دوباره به اکسپلور بفرستید.

چگونه متوجه شویم که پست قدیمی وارد اکسپلور شده است؟

در بخش Insights پست اگر درصد قابل توجهی از ایمپرشن از بخش explore باشد، یعنی پست وارد اکسپلور شده است.

تا چند بار می‌توانیم یک پست قدیمی را تغییر دهیم تا دوباره دیده شود؟

محدودیت خاصی برای آن وجود ندارد اما تجربه ثابت کرده اگر بعد از دوبار تلاش، پست رشد نکرد احتمالا شانس زیادی ندارید.

به اشتراک بگذارید
سپیده طلوعی
سپیده طلوعی

فارغ التحصیل مهندسی شیمی هستم اما علاقه‌ام را بین کلمات و خطوط پیدا کردم. نوشتن، یکی از سرگرمی‌های محبوبم از دوران کودکی بوده که در بزرگسالی تبدیل به شغل و حرفه‌ام شد. نوشتن از هرچیزی، باعث قدرتمند شدن تفکر نقاد و نگاه تحلیلی به مسائل می‌شود. نوشتن نه تنها راهی برای آرامش ذهن که مسیری برای توسعه خلاقیت و یادگیری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *